Min lediga kväll!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magdalena

Nu har jag precis kommit hem från min första lediga kväll på... typ 8-9 månader nånting! Lite nervöst var det allt att vara borta så länge, och dessutom över nattningen. Nathalie är så himla mammig och sambon har aldrig haft hand om henne själv mer än 1 tim när jag varit och tränat nån gång då och då.

Åkte 18, och vinkade av sambon som gick iväg till en kompis (mitt förslag) med Lucas i sulkyn och Nathalie i ryggselen. Det såg så mysigt ut!

Kom hem 23.30 till ett tyst hem (skönt), men ingen sambo nånstans??? Hörde litet gnäll inifrån sovrummet och gick in och där låg han för Nathalie hade precis vaknat till lite. Jag la mig och ammade och hon somnade om.

Båda barnen sov före 20.30 och Nathalie hade inte ätit nåt alls, varken gröt, fruktpuré eller mjölken jag pumpat ur (den står orörd i kylen). Dock åt hon bra med middag 17.30 strax innan jag gick, så hon var väl mätt. Enda gången hon vaknat var precis innan jag kom hem! Hon hade somnat i sambons famn utan större problem.

Snacka om super! Skönt att det funkar.

Trevligt hade jag. Tjejmiddag med "gamla stallgänget". Mycket god mat, jag tog dessutom lite Kaluha till kaffet (eller som jag drack, te) :d
 
Sv: Min lediga kväll!!

SKÖNT VA? ;)
De klarar mer än man tror, gubbarna, bara man vågar lämna över till dem och låta dem sköta det på sitt sätt! :)
Jag har faktiskt tagit för vana att fara iväg ensam på aktiviteter nån gång då och då, delvis för att maken ska få sin egen kontakt med barnen (utan att jag är där o lägger mig i :p ) och dels för att man verkligen behöver egen tid! Visst älskar man barnen över allt annat, men man behöver komma från dem också!
 
Sv: Min lediga kväll!!

Magdalena skrev:
Nathalie är så himla mammig och sambon har aldrig haft hand om henne själv mer än 1 tim när jag varit och tränat nån gång då och då.

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Men då är det ju inte undra på att hon är mammig :o

Nu när du vet att ni överlever så SLÄPP taget och låt henne få en pappa också :love:
 
Sv: Min lediga kväll!!

Nä, jag vet att det är därför hon är mammig... :o

Men utan hästar så har jag liksom inte haft nån anledning att åka iväg själv, och sambon har knappast frivilligt tagit henne när han sluppit liksom.

Tjejmiddagen ska vi ha varannan månad, och nu ska jag banne mig gå på bio!
 
Sv: Min lediga kväll!!

jag var iväg o bowlade för några veckor sen. Eftersom jag är en riktig hönsmamma ringde jag hem vid halvniotiden.- hur går det? sover dem?
-rasmus höll presis på att somna nu när telefonen ringde :mad:
-oups, förlåt :o
Varför är man så orolig när man vet att det går bra?
 
Sv: Min lediga kväll!!

Litar ni inte på era karlar??? ;)

Själv tänker jag som så att OM det skulle bli problem så får väl maken reda ut det själv, på precis samma sätt som jag hade fått göra om det hade varit jag som var ensam med barnen. Vet han inte hur han ska göra så får han väl prova sig fram - eller möjligen ringa och fråga... :p
 
Sv: Min lediga kväll!!

Men utan hästar så har jag liksom inte haft nån anledning att åka iväg själv, och sambon har knappast frivilligt tagit henne när han sluppit liksom.

Vilken tölp till sambo du har, Magdalena! :mad:

Nog borde han ta hand om sina barn alldeles oavsett om du skall gå bort eller ej. Du får få honom att förstå att familjeliv är ett gemensamt och delat ansvar. varför skall du ta hand om allt och han "ställa upp" på en middag VARANNAN månad? :eek:

Hoppas du inte tar illa upp, jag menar väl. Jag vill att du funderar över vad du skrev, för det här låter inte klokt. "Sluppit" och "knappast frivilligt"... :confused: :(

Usch vad ledsen jag blir. Killar som resonerar som din sambo borde inte ha barn. Skall Nathalie och Lukas lära sig att familj är något som bara en person ansvarar över och det är mamma? Hon ger dessutom upp alla sina intressen för familjens skull...

Nu menar jag inte att du borde haft hästarna kvar, för visst kan det vara svårt att kombinera ekonomi, tid och engagemang för häst och familj samtidigt, men nog borde du få mer tid än "någon timme då och då"?

Hoppas att du tar detta på rätt sätt, för jag menar inte att kritisera dig, jag tycker bara att det är synd att din sambo verkar vara så ansvarslös... :crazy: Det ställer oerhört stora och orättvisa krav på dig. Du skall också hålla ett helt liv! :mad:
 
Sv: Min lediga kväll!!

Jag förstår precis vad du menar. Och JAG behöver lära mig att ta för mig av den tid som finns. Men 1 dec får jag häst igen, och då är det ju lugnt igen på alla fronter!

Ett av problemen har varit att jag inte vetat vad jag ska göra om jag får vara själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 841
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 090
Senast: LevelSkin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp