Min mens är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

karim

Jag och sambon försöker få barn men har inte lyckats ännu. (lite mer än ett år)

Min mens är brukar i normala fall komma på dag 28-30. I höstas väntade den två gånger till dag 36. Nu sist kom mensen på dag 38. Och nu är jag på dag 47 tror jag, och ingen mens! Vart har den tagit vägen? Jag gjorde gravtest på dag 40 som var negativt och jag känner mig inte alls gravid. Men var är mensen? Är det bara att vänta eller bör man kontakta någon läkare eller liknande? Göra nytt test? Bara vänta?

Är det normalt att det dröjer såhär länge? Jag har inte ändrat mitt sätt att leva eller varit mer stressad eller något sånt som jag kan komma på.
 
Sv: Min mens är borta!

Gör ett till graviditetstest innan du börjar oroa dig... ;)
Det är inte så ovanligt att ett tidigt gjort test visar felaktigt negativt - fråga om inte annat Tokmaja, där först det tredje testet visade positivt...

*ameo håller alla tummar och tår*
 
Sv: Min mens är borta!

Gör ett nytt test, tycker jag med!

Jag kände mig inte ett dugg gravid när jag testade positivt.

Lycka till!
 
Sv: Min mens är borta!

Ja, jag får väl ta och göra det! Ska se om jag köper i morgon, känns ändå hopplöst, känns som om att jag aldrig blir gravid, men men, nångång kanske det är dags. Ingen mens i sikte än så länge i alla fall!
 
Sv: Min mens är borta!

Mitt 6-e gravtest visade positivt, och jag kände mig inte speciellt gravid. Då var jag i vecka 8 redan när det visade positivt, jag gjorde både på mödravården och apotekets hemma.
 
Sv: Min mens är borta!

Håller med alla tidigare inlägg!!!

Lycka till, jag håller alla tummar vi har för dig och din man!!!
 
Sv: Min mens är borta!

Gjorde test idag igen men det var negativt! Förstår inte vart mensen tagit vägen, tror att det är dag 49 idag!

Har tidigare fått ppiller via mvc, kan man ringa dit ang detta, eller vart vänder man sig?
 
Sv: Min mens är borta!

Gå till läkaren!! Fixa en gynundersökning!! Mensen kan bli knasig efter att man slutat med p-piller. Det kan bero på stress också. Försök slappna av så kommer den säkert!! Lycka till!!
 
Sv: Min mens är borta!

karim skrev:
Gjorde test idag igen men det var negativt! Förstår inte vart mensen tagit vägen, tror att det är dag 49 idag!

Har tidigare fått ppiller via mvc, kan man ringa dit ang detta, eller vart vänder man sig?
MVC är bästa stället att ringa till. Be dem dessutom göra ett till graviditetstest på dig, för säkerhets skull... För som du ser här så KAN de visa negativt i flera veckor trots att man ÄR gravid...

*håller fortfarande tummarna*
 
Sv: Min mens är borta!

Fortfarande ingen mens, tror att det är 53-54 dagar sedan sist nu. :mad: Ringde mvc men de rådde mig bara till att vänta och ta ett nytt test efter två veckor. Eller så kunde jag ringa någon privat gynekolog för närmare koll.

Känns lite tråkigt att vänta så länge och den inte dyker upp! :crazy:
 
Sv: Min mens är borta!

Hej!
Jag vet precis hur det känns att gå månad efter månad och så gärna vilja bli gravid utan att det händer något.

Dessvärre tycker jag att det låter som om din ägglossning har blivit oregelbunden/uteblivit (därav lång cykel). Sök upp en gyn och berätta vad som hänt. Ägglossningen brukar inte vara svår att fixa med hormoner och ofta kan man efter ett par hormonkurer få en regelbunden ägglossning/cykel utan medicin.

Kramar och en massa lycka till
önskar Halloy
(som blev gravid på 23:e försöket efter en komplett fertilitetsutredning som inte visade några fel. Första försöket med insemination lyckades och nu är jag gravid i vecka 26 med TVILLINGAR!!!)
 
Sv: Min mens är borta!

Nämen stort GRÀTTIS ! tvillingar är fint...
 
Sv: Min mens är borta!

Jag har inte heller haft mens på länge, men jag har inte haft det sedan början av december 2004. Negativa test hos läkarn och hemma för graviditet. Väntar på remiss bokning ifrån Gyn. Hittar ingen MVC där jag bor *knepigt*
När jag ringde utan remiss till gyn så skulle de inte ha tid för mig förrän till hösten, för de har sommaruppehåll. Men jag skulle behöva göra ett ultraljud just för att vara på det säkra samt även se vad det är som orsakar oregelbunda menstuationer. Känner mig sväld om magen, men det kan vara för att magen krånglar sedan en tid tillbaka eller en gömd graviditet som inte syns på testen. Men kan nog mest vara magen som krånglar, för jag och min pojkvän har ju använt kondom just vid utlösningen. Men visst skapar det blandade känslor om jag skulle vara gravid eller inte. Det finns en del av mig som verkligen hoppas att jag skulle vara gravid och en del ser bekymrena med skola, kanske för tidigt i vårt snart 2-åriga förhållande. Vi har ju inte flyttat ihop än. Vi vill vara riktigt säkra på varandra, MEN vi håller på att leta efter gemensam bostad.


GRattis Haloy till tvillingarna och lycka till!! *kram*

*kramar av styrka till alla*
 
Sv: Min mens är borta!

Jag kom att tänka på en sak. Jag äter levaxin pga hypotyreos. Har legat på samma dos i några månader nu och är fortfarande trött och sådär så jag tror inte att jag har en för hög dos. Kan det påverka mensen på något vis, att det är därför den inte kommer?

Gjorde ett till gravtest i måndags men det var lika negativt som tidigare och ingen mens i sikte...
 
Sv: Min mens är borta!

Inatt, efter en stunds mys :smirk: , så dök mensen upp! Dag 73. Känns skönt eftersom alla gravtest var negativa. Men jag funderar, varför har det blivit såhär, jag har alltid varit hyfsat regelbunden förut.

Jag pratade med läkaren ang min medicin, men han trodde inte att det berodde på det.
 
Sv: Min mens är borta!

Jag hade oxå mensliknande blödningar efter lite mys :angel: , men var ändå gravid...

Fast är mensen precis som vanligt är det säkert inget, min försvann direkt igen.

Lycka till iaf!


/Jossan
 
Sv: Min mens är borta!

Hej igen!
En 73 dagars cykel tyder på att du inte haft någon ägglossning (eller en MYCKET sen ägglossning). Något knas på hormonerna är det iallafall. Kanske är det läge att göra en fertilitetsutredning hos gyn? I vilket fall som helst så borde ju dina oregelbundna cykler kollas upp. De gör det ju inte lättare för dig att bli med barn.

För mig blev varje månad värre och värre. Tillslut var livet en enda lång väntan på ägglossning och mensen förhoppningsvis inte skulle komma. Vissa cykler tog jag några negativa gravtest oxå, och blev lika deppig varenda gång menseländet dök upp.

Massor av kramar och lycka till!!!
Halloj (i vecka 28+2 med tvillingar)

PS. Tack för lyckönskningarna. Det känns JÄTTEHÄRLIGT att få två små knattar i "ett paket".
 
Sv: Min mens är borta!

Skönt att din mens äntligen har kommit efter alla negativa test.
Tycker precis som Halloy att ni ska gå iväg och göra en fertilitetsutredning. Ni har väntat i över ett år.

Ps: På fredag gör jag min första insemination och där var ett stort ägg och ett "halvstort". Vi började försöka själv för drygt 3 år sedan.
 
Sv: Min mens är borta!

Hej solbacka!
De två rackarna i magen är resultatet av vår första insemination. Jag ville först inte göra någon eftersom jag tyckte det var så liten chans att lyckas i jämförelse med IVF. Maken tyckte dock att vi skulle pröva insemination pga mindre kostnad och lättare procedur.
Vilken tur att jag lyssnade på honom!!!

Kram och lycka till!!!
Halloy (i vecka 28+3 med tvillingar)
 
Sv: Min mens är borta!

Halloy: Tack så mycket!!

Det är ju inte omöjligt att där blir två, men man blir glad om där bli något överhuvudtaget.

Lycka till med dina små knattar och var rädd om magen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 467
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Är det någon mer som har lågt blodtryck och låg puls? Hur påverkas ni av det? Har ni lyckats höja blodtrycket/pulsen genom ändrad...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: Nevermind
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp