Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Och i den typ av relation du beskriver är det lätt att både avguda och gilla även mindre bra sidor eftersom det aldrig egentligen bränner till.

Sådär tänker jag också. Man är aldrig så passionerad som i en omöjlig relation. Så det där avgudandet skulle jag faktiskt ta med en nypa salt.

Kimmis, om han nu avgudar dig så, skulle han inte lämna sin sambo för att leva med dig då?
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Det där dyker alltid upp i otrohetsdiskussioner här och jag köper det inte alls. Som om en person som är otrogen i sin relation skulle ha en viss egenskap som hen sedan kommer att uttrycka i alla relationer. Otrohet är inget karaktärsdrag.

Åh, vad jag håller med dig om det! Och det är INTE den som en person är otrogen med som bär ansvaret. Det är den som ÄR otrogen som bär ansvaret.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Men gud nej! Jag säger inte att det är Kimmis87's fel att mannen är otrogen mot sin sambo.

Men ytterligare ett exempel på att det finns en hel del skit-högar där ute bland männen.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Vad du gissar och vad som är i verkligheten stämmer inte riktigt kan jag tala om då.

Oavsett, hur skulle det ansvaret ligga på mig?
Nä, jag ser efter mitt eget mående, för det är ingen annan som gör det åt mig.


Och ja, jag litar helt på det, man lägger inte ner den mängden av tid på en annan människa om man inte är kär, framförallt när man inte ens får ligga. Hade vi legat omgående så hade jag tvivlat, men nu har ju denna "relation" pågått i nästan 6 månader. Och 99% av den sker via telefon.


Jag har själv blivit bedragen och vet precis hur smärtsamt det är. Skillnaden där var att min sk partner inte gjorde det en gång, och inte med en kvinna, utan snarare uppemot tusentals kvinnor, och slutade inte heller när jag fick reda på det. Han hade med andra ord inte känslor för alla dessa kvinnor, utan var bara respektlös mot mig. Jag tycker faktiskt att det är skillnad om man blir kär i någon annan.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Men gud nej! Jag säger inte att det är Kimmis87's fel att mannen är otrogen mot sin sambo.

Men ytterligare ett exempel på att det finns en hel del skit-högar där ute bland männen.

Och ändå frågar du Kimmis87 om sambon till den hon träffar är nöjd med upplägget?

Skithögar finns överallt..
 
Senast ändrad:
Sv: Min pojkvän är med på match

Via telefon? Åh fy fan ... Nu vaknar minnena. Jag blev också avgudad per telefon av en gift man en gång i tiden. Nätterna igenom, hans fru jobbade natt. Vilken telefonräkning jag fick! Och jag som var fattig student ...

Jag fick lösa det genom att skriva en porrnovell till en sämre tidning. Naturligtvis fick jag högsta honorar, jag kunde ju inte sälja mig för ett par hundralappar när jag gjorde ett så sjaskigt jobb:rofl:
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Haha, fördelen med fastpris numera ;) Vilket både han och jag har :p
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Mer seriöst: alltså, 99 procent per telefon. Då är det förbaskat lätt att det inte är en verklig person i andra ändan man avgudar, utan en tom bild av en person som man själv fyller med innehåll. (Vilket jag för övrigt tror är risken vid all avgudan, den handlar mest om vad den avgudande önskar sig. Men det blir ännu mer accentuerat per telefon).
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Jaha ok, det är bara en viss typ av relation som räknas alltså? Ledsen att jag missade det ;)

Frågan är om jag överhuvudtaget får vara med i diskussionen då eftersom jag inte vill ha barn :nailbiting: ;)

För det är ju bara "standardrelationer" som räknas?

Va? Läste du vad jag skrev? Jag har, som jag skrev, haft den typen av relationer, de har gett mig mycket men det är ändå stor skillnad. Det är enklare, ja faktiskt, med den typen av relationer, men de blir också bräckligare om det väl händer något.

Relationen jag hade innan denna var med en gift man. Han pendlade och spenderade i princip halva veckorna i min stad, halva i den han har familj. Vi höll ihop i ett halvår sen sprang jag ihop med min nuvarande partner. Det var en givande relation på många plan. Jag förringar den inte, men som sagt, den typen av relationer har en inbyggd begränsning.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Oavsett, hur skulle det ansvaret ligga på mig?

Det har jag väl inte sagt? Så länge du är nöjd med situationen så bra för dig.

Men det känns som historien har hörts förut. "Min fru förstår mig inte, vi har inget liv tillsammans längre, känslorna är borta, dig älskar jag så mycket som jag aldrig älskat nån förut, jag vill skiljas, men kan inte precis nu för barnen är sjuka/frun fyller snart år/min mamma skulle bli förtvivlad/ vi har precis bokat semester. Men snart ska jag lämna henne.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Du må tycka att din relation med denne man är bra, men jag lider med hans sambo, som jag gissar inte har en aning om vad som pågår?

Fast det där är hans ansvar, det är han som bedrar. Man kan inte ta ansvar för vad andra gör och är man dessutom kär så nä...
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Klart man kan bli kär i någon annan fast man är i en relation det jag ogillar är när det finns en part av tre som inte vet vad som försigår och själv kan välja att delta i triangeldramat eller inte? Såklart är det inte den som någon är otrogen MED som bär ansvaret det är ju den som är otrogen som inte spelar rent spel. Såvida man nu inte har en relation där det är ok att ha fler relationer men då är det ju knappast otrohet heller? Om det sen är så att en gång otrogen alltid otrogen, nej det tror jag inte varje relation är unik i sig och livet ställer en för olika val och olika situationer men har man vart otrogen så har man ju åtminstonde visat sig kunna bedra sin partner och kan alltså tänkas göra det igen? Har själv både vart den otrogne skitstöveln, älskarinnan och den bedragne ;)
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Sådär tänker jag också. Man är aldrig så passionerad som i en omöjlig relation. Så det där avgudandet skulle jag faktiskt ta med en nypa salt.

Precis så är det ju. Jag har varit den "andra kvinnan" i ett par relationer, och jag måste säga att en av fördelarna är just den: jag blir avgudad och framburen på händerna av någon som bara behöver se mina goda sidor. Och visst, några negativa också - men helt ärligt: inte vardagen. Det är ju den som dödar många relationer.

Hade relationen varit "realistisk" hade läget varit ett helt annat, och jag hade absolut inte velat bli avgudad.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Med ditt resonemang skulle man alltså aldrig kunna bedra en partner i framtiden, bara för att man hittills inte bedragit någon? Haha. Då skulle det inte finnas någon otrohet - men det gör det, i mängder.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Precis. Och dessutom är det ju riskfritt för en själv också, att avguda tillbaka.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Som sagt, jag lever inte i en fantasivärld, jag tror inte att han ska lämna henne, och han säger heller inte att han ska det. Nu är jag nöjd, nästa vecka så kanske jag inte är det och då är det ju väldigt enkelt avslutat åtminstone ;)

Gimlan: Jo men det har jag väl sagt själv? Att jag vet begränsningarna, men att jag är nöjd idag. Mannen är alldeles för speciell för att bara gå förbi känner jag. Jag kan ju erkänna att när jag låg i snön och väntade på ambulansen i över en timme så kände jag att jag inte ville missa upplevelsen. Vi hade brutit kontakten en tid innan olyckan för att jag kände att det inte var rätt, efter olyckan blev jag mer ego. Väldigt mkt mer ego faktiskt :o
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Det har jag väl inte sagt? Så länge du är nöjd med situationen så bra för dig.

Men det känns som historien har hörts förut. "Min fru förstår mig inte, vi har inget liv tillsammans längre, känslorna är borta, dig älskar jag så mycket som jag aldrig älskat nån förut, jag vill skiljas, men kan inte precis nu för barnen är sjuka/frun fyller snart år/min mamma skulle bli förtvivlad/ vi har precis bokat semester. Men snart ska jag lämna henne.

Nu har jag inte läst alla inlägg från kimmis87, men jag tycker att du förutsätter här att kimmis87 och hennes "vaddetnuär" har sådan relation som du beskriver, dvs mannen är ond och lurar båda kvinnorna och tillslut står kimmis87 där ensam med krossat hjärta.

Det där antagandet är långt ifrån sanning i många fall.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Precis så är det ju. Jag har varit den "andra kvinnan" i ett par relationer, och jag måste säga att en av fördelarna är just den: jag blir avgudad och framburen på händerna av någon som bara behöver se mina goda sidor. Och visst, några negativa också - men helt ärligt: inte vardagen. Det är ju den som dödar många relationer.

Huvudet på spiken :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp