Bukefalos 28 år!

Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Bekräftelseotrogna har möjligtvis i min tanke lättare att vara otrogna i de relationer dom ger sig in i, men det är ju bara om bekräftelsen inte tillgodoses i förhållandet?!

Fast serieotrogna tror jag har ett svart bekräftelsehål inom sig som ALDRIG tillgodoses, oavsett hur mycket bekräftelse de faktiskt får.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Tror det helt beror på vad för bekräftelse man är ute efter, vad det är man saknar. Vissa gillar helt enkelt the thrill av att ragga ut och ha ONS, även om de skulle vara i en relation. Man gillar det det ger helt enkelt - och det är ofta något som inte kan kompenseras för vad de har eller får hemma. Däremot är det ju något annat om man känner sig osedd i sin relation, det funkar inte som det borde, och så träffar man någon som faktiskt SER en helt plötsligt.

Eller nåt.

Huvudet på den där spiken :D
 
Sv: Min pojkvän är med på match

*kl*

Börjar tro att det här med nätdejting och partner samtidigt börjar bli vanligt.
Inledde för snart två år sen en relation med en man jag träffat via nätet.

Efter första dejten undrade han om vi skulle stänga våra konton på nätet, visst sa jag som inte vill dubbelspela:)

Dock kändes inte relationen stabil, vi bodde 16 mil ifrån varandra och träffades varannan helg ungefär. All kontakt däremellan skedde via sms, vilket kändes lite märkligt då mannen ifråga var 57 år ( 53 enligt dejtingsidan:o)

Tog dock ett tag innan jag fattade att han ff var kvar på dejtingsidan (halvår/år??) då jag skulle låna hans dator för att kolla mail och OOPS, sidan var öppen... Svaret jag fick var att han hade en del vänner han chattade med där...:meh:

Jodå, jag gick på det, delvis, ville inte se annat....

Droppen blev efter ett drygt år, när han laddat ner bilder på MIN dator, lättklädda, unga tjejer.... Antagligen hade han fått dem via mailen, råkade av misstag se dem, då han glömt att ta bort dem:o

Nåja, lärt mig en del, främsta att gå på magkänslan! Mannen ljuger om allt (alla vet det och han framstår som patetisk...) och när jag konfronterade honom (vi har haft kontakt efter brytningen) plockade han bort mig från FB med motiveringen att han blev sårad av mina anklagelser att han ljög (vilket var uppenbart och jag kunde "bevisa")

SUCK!!!
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Den mannen avgudar mig, och jag har aldrig känt mig så sedd i hela mitt liv! Han lägger märke till allt jag gör, hur jag gör det! Jag kan inte dölja något :p

Jag har läst även resten av tråden.

Det är möjligt att den mannen avgudar dig. Om så är fallet, är det rätt osannolikt, enligt min mening, att er relation skulle hålla under en längre tids gemensam vardag. 3-5 år, max. Det ligger i avgudans natur.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Visserligen tycker jag att man gärna bör ha olika hobbies i ett förhållande - men just sex är nog bra att ha gemensamt. :D Åtminstone om man tänkt sig monogami.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Kl


Min tanke är att man kan ju vara nöjd som det är. Vad säger att Kimmis vill ta relationen vidare egentligen?
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Nej, det vet man ju inte. Fast det var ju det där med avgudandet som var det centrala. Då tror jag att det är relevant info att det är älskarinneroll vi pratar om. Det är så lätt att bli avgudad då.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Absolut, jag var fullt nöjd med mina relationer där jag var den andra kvinnan. När det i den sista blev tal om att han hade svårt att välja mellan mig och frun (ingen bad honom!) tog jag mig ur snabbt som tusan. Det var ju inte vad jag ville.

Däremot är det skillnad mellan en vardaglig relation, och äventyret vid sidan av. I de fall jag upplevt. Just detta med att vara avgudad och framburen är inget jag vill ha i en hållbar vardagsrelation. Det är något som sker i lyxrelationen "just for fun". Den som inte blir något allvarligt ever. Det krävs mer för mig än dyrkan och "åh, du är den enda som förstår mig".

Sidanavrelationen har ju ofta en prägel av egoism för två, vilket inte riktigt funkar (för mig) i en hållbar, seriös relation med framtidsutsikter.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Fast då kan de ju utöva hobbyn med sin partner?:p

Det kanske är en större hobby med högre prioritet för den ena parten? Eller omväxling förnöjer? Jag har i stort sett att fika som hobby, och jag gör det hellre med olika personer än samma varje gång.

Vad jag far efter är väl att otroheten för den otrogne inte behöver vara något så avgrundsviktigt som det ofta antas vara för den bedragna, i otrohetstrådar på buke.

Det blir lite som att den otrogna parterns otrohet måste vara en stor grej, stå för stora och komplicerade saker, även för den otrogna, därför att det hela ses som en sådan oerhörd katastrof ur den bedragnas perspektiv.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Avgudad vill man inte bli på heltid.

Det går inte heller. När den avgudade gör eller säger något som inte stämmer med avgudningen, så att säga, blir det lätt väldigt ohanterligt för den som avgudar. Och därmed även för den avgudade.

Jag tror inte att det är en slump att man så pass ofta hör talas om att just misshandelsförhållanden ofta verkar börja med att han älskar henne så oerhört, bär henne på sina händer, dyrkar marken där hon går. Både avgudningen och våldet kan man ju se som skruvade känslor och känslouttryck som inte fungerar.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Det varierar nog. För vissa av oss som varit otrogna mycket kan det mycket väl vara något väldigt viktigt, centralt och "stort".
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Klart det kan. Men inte som enda förklaring, och inte som självklar förklaring.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Jag menar, att psykologisera över otrogna, är ju också att verkligen hamra in en monogam tvåsamhetsnorm. Inte bara som det bästa ur något slags familjebildningssynpunkt, utan också som typ psykologiskt sunt och bra. Till skillnad från trogna, som antingen inte har några gapande hål av bekräftelsebehov, eller som åtminstone hanterar dem på andra (bättre?) sätt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp