Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Visst är det konstigt. Jag tycker att det är så jäkla svårt att komma bort från det också. Om inte annat så tvingas man diskutera hur andra förhåller sig till fenomenet gränser. I alla fall om man tänker sig något annat än monogami (som är det som oftast gäller om inget annat uttalats, enligt min erfarenhet).
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Nej, jag är lite avundsjuk på den sortens karriärister ibland. De får så mycket mer gjort och tjänar så mycket bättre. :p

En kompis som är ganska mycket sådan, sa en gång till mig att jag är "ett tragiskt fall av lycklig barndom". Har man kärleksfulla föräldrar, är det enligt hennes teori helt kört med karriären. Man är alldeles för nöjd med sig själv som man är.

Att vara otrogen med samma driv som den sortens personer gör karriär, kan jag dock inte avundas. Det skulle väl innebära ett liv med sex i centrum hela tiden, vilket jag tycker låter skitjobbigt.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Jag tycker att det finns en relevant betydelseskillnad mellan sexuell bekräftelse och sexuell tillfredsställelse. Bekräftelse i det sammanhanget för tankarna till "sexmissbruk", att man inte har sex för sexets skull utan för att få något annat (bekräftelse). Sunt/osunt..? I mina ögon implicerar det att s k serieotrogna har sex av andra anledningar än andra (dvs för att få sexuell tillfredsställelse).

Därtill är det är väl givet att behovet av sex är mer eller mindre bottenlöst? Man blir ju inte nöjd utan vill ha det återkommande - hela livet.
 
Senast ändrad:
Sv: Min pojkvän är med på match

Nu brukar jag inte låta min nära och kära sväva i ovisshet om hur jag ser på att sätta gränser för andra människor. (Snarare är det ett återkommande samtalsämne att det skulle kunna vara bra om jag uthärdade det åtminstone när det gäller hästar.)

På frågan om poly/mono, brukar jag svara att vi inte ser förhållandet som en fråga om gränssättning och att vi gör så gott vi kan för att inte skada varandra. Så får folk tro vad de vill.

Rent krasst så är ju sex men någon annan som partner inte får reda på, inget som kan skada partner.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Rent krasst så är ju sex men någon annan som partner inte får reda på, inget som kan skada partner.
Om inte Den Stora Lögnen läcker ut... Det är ju återkommande i otrohetsdiskussioner, att det inte är handlingen (sexet) utan Lögnen som är det som skadar.

Det är kanske ett försvar mot den rationella riskkalkylen. Funktionen blir att parametrarna i kalkylen ändras.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Fast jag tror att det är "lögnen" som många av de som är otrogna, i den formen att de har affärer, gillar. Jag levde ihop med en man som hade fantasiaffärer vid sidan om vårt förhållande. Han hade en lång brevväxling med en kvinna som bodde i ett helt annat land om hur när hon flyttade tillbaka skulle de kunna träffas osv. Liksom ett "låtsas" förhållande utan sex eller ens träffar vid sidan om vårt. Han dejtade andra tjejer utan att ha sex med dem bara för att få bekräftelse osv.

Allt handlar ju inte om sex utan om någon form av romantisk fantasi som man ägnar sig åt. Typ rollspel/lajv eller något liknande fast i relationsform.

Om de sedan blir ett par på riktigt tror jag att det där magiska skimret skulle försvinna och behovet av att skapa en annan rollspelsfantasi skulle dyka upp.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Förlåt men det där lät lite gulligt. :rofl: Visst kan man gå igång på själva lögnen (spänningen). Kan även tänka mig att man kan gå igång på hela paketet; att utåt sett vara "normal" men leva ut lite lagom dos av perversitet i smyg.

Precis som t ex heterosar som har samkönat sex när andan faller på. Finns en hel rad med olika anledningar och motiv till den praktiken.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Kl


Undrar hur det går för TS och för Dingelass ..
En vild gissning så tror jag att TS, som så gärna ville ha förklaringar, fått sådana och är beredd att ge snubben en ny chans.
Jag tycker inte det är fel att ge flera chanser...faktiskt!! MEN man måste vara beredd att ge avkall på sina krav för att klara av det.
gulan
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Delvis knapplån, för det är så många inlägg som jag skulle kunna svara på.

Jag ser en skillnad i de som är otrogna för sexets skull, oavsett om det skulle handla om något osunt, att man inte passar i en tvåsamhetsnorm eller att man inte känner sig tillfredsställd på just det planet i sitt förhållande(man kan ju vara jättenöjd i övrigt) versus de som behöver konstant bekräftelse.

För de senare tror jag inte sexet i sig är så viktigt, de kan nog mycket väl nöja sig med ragg och att finnas med på dejtingsajter. Det är mycket möjligt att de till och med intalar sig själva att de är där enbart för att träffa nya kompisar men de behöver bekräftelsen av att vara åtråvärda som partners, antingen rent sexuellt eller mer långsiktigt, och har svårt att vara utan den kick som varje förfrågan om en dejt ger.

Jag har varit tillsammans med den typen av person två gånger. Den första gången var jag bara tonåring, och där gick det till fysisk otrohet. Den andra gången var för några år sedan, vi träffades på en dejtingsajt och jag upptäckte - surprise - att han inte avslutat sitt konto där när vi varit tillsammans ett halvår. Detta trots att han var mycket mer på i förhållandet än vad jag var redan från början. Att ha en flickvän var verkligen superviktigt för honom, ändå hade han varit otrogen flera gånger i sitt tidigare äktenskap och när jag kom på att han hade fortsatt kontakt med en av de tjejerna trots att han lovat att bryta(det är en diskussion för sig, jag är inte särskilt svartsjuk men han tog verkligen fram det sämsta i mig) så fick det vara nog för mig. Jag fixar mycket men inte att en partner ljuger för mig.

Han insåg dock inte varför jag blev så upprörd och var mest ledsen för sin egen skull - det krävdes att jag frågade om han inte tyckte att han gjort fel för att han skulle be om ursäkt. När jag förklarade att jag inte var intresserad av att fortsätta förhållandet bröt han ihop. Totalt. Så han ville verkligen inte förstöra det förhållandet men han fixade inte att vara utan uppmärksamheten han fick från andra potentiella partners även om han kanske egentligen inte ville ha ett förhållande med dem. Det är är för övrigt även den typen av person som har tusentals vänner på facebook eftersom han blir vän med alla han någonsin träffat.

Jag tycker oerhört synd om den här typen av personer för det måste vara ett helvete att inte känna att man duger om man inte får det bekräftat av olika människor hela tiden. Samtidigt så är de ju smått omöjliga att ha ett vettigt förhållande med också.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Den partnern du beskriver är precis så jag skulle kunna beskriva mitt ex och brytningen med honom. En ständig sökare...aldrig nöjd. Sen btytningen har han haft 5 förhållande och bara varit singel ett par veckor mellan varje. Samtidigt har han haft nätprofiler, dejtat och även varit otrogen. Måste vara urjobbigt att leva med den där stressen att alltid söka och aldrig hitta eller bli nöjd.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

En vild gissning så tror jag att TS, som så gärna ville ha förklaringar, fått sådana och är beredd att ge snubben en ny chans.
Jag tycker inte det är fel att ge flera chanser...faktiskt!! MEN man måste vara beredd att ge avkall på sina krav för att klara av det.
gulan

På nåt sätt tror jag att det flesta av oss skulle ha svårt att stå på sig om vi var i TS' sits. På riktigt! Det är lätt att tycka att mannen är en skit och att ts verkligen inte ska ta honom tillbaka, men i verkligheten är det inte riktigt lika enkelt...
 
Sv: Min pojkvän är med på match

han fixade inte att vara utan uppmärksamheten han fick från andra potentiella partners även om han kanske egentligen inte ville ha ett förhållande med dem. Det är är för övrigt även den typen av person som har tusentals vänner på facebook eftersom han blir vän med alla han någonsin träffat.


Då ska man alltså akta sig för killar med många fb vänner? :p

Det här påminner om en kille jag träffade för några år sedan. Vi träffades via hp. Han hade flickvän men de var mer som vänner och de skulle göra slut. Jag hade egentligen inte tänkt träffa honom men han var riktigt riktigt charmig och jag var ung, dum och naiv så han lyckas övertala mig till att gå på spontandejt och det slutar med att vi har sex.

När vi hade träffas i två veckor så gjorde han slut med henne. Men efter några dagar så blev han ihop med henne igen. :crazy: . Men han var riktigt charmig och kan verkligen prata så han lyckades manipulera mig att att försätta träffa honom. Men den dagen hon fick reda på att han var otrogen så var det mig han avslutade det med fast han pratade mycket om att jag passade honom bättre.

Igår var det 3 år sedan han "gjorde slut" med mig och han är fortfarande ihop med samma tjej. Under de åren så har han flirtat ordentligt med mig och sagt att han ska göra slut med henne om några månader. Han måste bara fixa det och det först. Men jag var inte intresserad så jag blockade honom istället.

I höstas var han hemma hos mig (vi pratade bara) och han berättade att han fortfarande hänger på dejtingsajter och väntar på att hans "riktiga kärlek" ska dyka upp.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Det fanns nått som hängde ihop med fb förr..man fick upp massa profiler som man kunde klicka ja eller nej på. Are You Interested hette den.. Där var nog en hel hög med utan att veta om det.

Är det inte Zoosk det heter , har sett det poppar upp att "din vän xx letar partner i zoosk. vill du också vara med" typ
Båda dessa saker är applikationer inom facebook. Man ser en reklambanner som säger att någon är intresserad, trycker på den och då kommer det upp att man får bekräfta att applikationen får tillgång till ens uppgifter. Man får även fylla i om det skall visas i ens feed eller ej.
Dessa applikationer är alltså heller inget som kommer helt oväntat till oskyldiga människor. Man trycker ett medvetet "acceptera", och sedan är man inne i applikationen. Vill man ta bort den går man till sina applikationer och avinstallerar den, så det är struntprat att man inte kan rå för något. Dessutom fyller man i vad man vill kalla sig, det går inte automatiskt heller, har även för mig att man väljer någon av sina bilder också. Det ör alltså flera medvetna steg, det är inte "något som händer, buhu dumma facebook, jag ville ju inte".

Om man är lite puckad och inte förstår konsekvensen av hur man väljer inställningarna visas händelserna för vänner :p i stil med "Lisa just found someone interesting on zoosk". Då innebär det att Lisa ej har klickat på dölj newsfeed och nu har klickat "yes" på en snygging. Även yes-klicket får anses som ett aktivt val där facebook är oskyldiga.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Måste vara urjobbigt att leva med den där stressen att alltid söka och aldrig hitta eller bli nöjd.

Verkligen. I fallet med killen jag dejtade var det ju dessutom så att han verkligen såg mig som någon han ville vara tillsammans med, kanske resten av livet - han visade stolt upp mig för familjen och vänner. Men han klarade sig uppenbarligen ändå inte utan den där bekräftelsen att han dög åt andra och skulle kunna få någon annan till flickvän eller åtminstone i säng.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Då ska man alltså akta sig för killar med många fb vänner? :p

:D

De personer jag känner som har väldigt många vänner som de umgås aktivt med och som jag skulle beteckna som "populära" har runt 200 facebookvänner. De av mina vänner som har över 1000 brukar villigt erkänna att de är bekräftelsesökare. ;)
 
Sv: Min pojkvän är med på match

På nåt sätt tror jag att det flesta av oss skulle ha svårt att stå på sig om vi var i TS' sits. På riktigt! Det är lätt att tycka att mannen är en skit och att ts verkligen inte ska ta honom tillbaka, men i verkligheten är det inte riktigt lika enkelt...

Jo det är enkelt. Man bestämmer sig. Jag var i samma situation två ggr, fast värst var den ena, som bedyrade att det var vi och han letade inte. Men han letade på både zoosk o badoo. När jag konfronterade honom vid flera tillällen så påstod han precis som ts kille att han var online för att kolla mig. Gjorde som ts och resultatet var detsamma, han ville gå på dejt med en tjej han inte ens sett foto på. Där var det tack o hej, men han förstod inte varför, han påstod att han förstod att det var jag och ville se hur långt jag skulle gå. Eller hur, haha!?

Om det vore sant att han förstod det så var han ju puckad som inte tog chansen att invagga mig i säkerhet med att låta bli att svara, eller med att säga att han hade tjej. Jag vill ju varken ha en dum eller otrogen kille.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Hon gillar inte läget alls överhuvudtaget kan jag tala om, men vill försöka lappa ihop deras förhållande ändå, som jag har förstått det.
Och det får hon göra själv. Han står bredvid, känner sig som en skit men gör inget åt det. Kan inte låta bli att undra vem kan vara så elak. Kan hända hon sitter i ekonomifällan -klarar sig inte utan honom, eller så är hon....ja jag vet inte.

På nåt sätt tror jag att det flesta av oss skulle ha svårt att stå på sig om vi var i TS' sits. På riktigt! Det är lätt att tycka att mannen är en skit och att ts verkligen inte ska ta honom tillbaka, men i verkligheten är det inte riktigt lika enkelt...
Ja det tror jag också. Det är lätt att vara stursk och kaxig om man inte är i samma båt. Men samtidigt måste man också tänka längre mer på sig själv.
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Jag tycker oerhört synd om den här typen av personer för det måste vara ett helvete att inte känna att man duger om man inte får det bekräftat av olika människor hela tiden. Samtidigt så är de ju smått omöjliga att ha ett vettigt förhållande med också.
Kan det vara en mognadsfråga? Hur gjorde uppmärksamhetstörstiga människor förr? För 25 år sedan?
gulan
 
Sv: Min pojkvän är med på match

Att psykologisera - det låter fult. Men jag tror att de flesta beteenden har en psykologisk drivkraft. Det är ingen slump vad man gör. Det är inte fult för mig.
Jag håller med dig. Och jag förstår ärligt talat inte vad som är så fel och farligt med att diskutera vad som driver någon som upprepade gånger är otrogen, så länge man inte gör det på det här 'kölhaliga' sättet som många på Buke gör.

Det känns väldigt mycket Bukefalos att problematisera att man inte vill vara i en (vad man tror) monogam relation med någon som aktivt jagar andra på nätet eller på krogen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp