Min sadel glider!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare StallKissen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 4 016
Sv: Min sadel glider!!!

nää,detta är en sadel från hööks, jag ba en av säljarna komma hem till mig en dag med några sadlar, känner en av dom som jobbar där..:angel:

Är människan sadelutprovare- eller en kompis som försökt hjälpa till? Har de verkligen sadelutprovning på Hööks?

Jag frågade dem om en sadel de hade för ett tag sen som var av intresse, frågade vilken ryggtyp de passade "typ alla" var svaret... Det kanske säger en del om deras sadelkunskaper.

//E

Det där svaret gäller inte bara Hööks personal.:smirk: För att bli lite mera nyanserad - det finns säkert personal på Hööks liksom i andra butiker som är duktiga på sadlar, men det finns de som har noll koll också. Vid ett par tillfällen har jag råkat ut för butikspersonal som har blivit sura och gått därifrån om jag har ifrågasatt goddag yxskaft-svar. I några fall har jag valt den lätta vägen ut och bara sagt ja och nej på lämpliga ställen och gått därifrån utan sadel. Alternativt lånat med mig någon som jag tyckte verkade tänkbar. Som väl är finns det trevlig och kunnig personal också och då kan det bli rätt intressanta diskussioner.

Det enda de kan ange när an ringer är hur vid de olika sadlarna är i förhållande tillvarandra om man uppger vilka sadlar man vill ha jämförda.De kan ju inte säga vinkel på bommen osv.

Alt 1: sälj & skaffa en annan
Alt 2:om du har pengar, köp en smalare sadel & kolla om hästen, efter träning har musklat till sig & då kan använda den köpta sadeln.
Alt 3 :Rida barbacka jämt är inte ngt jag skulle gilla iaf...
Vad man blir irriterad på folk som uppger sig kunna en sak men inte kan ett skit om det, du har väl åtminstone ringt hööks & skällt ut dem?:devil: :angel:

Självklart är det så, men för att omformulera lite, Jag hade inte anlitat deras personal för sadelutprovning.

//E

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 213
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur