Bukefalos 28 år!

Min sadel tappar färg... igen :O

Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Just färg som flagar har väl CB haft problem med i snart 20 år? Kommer ihåg en stallkompis som beställde och fick hem en AvG precis när modellen kom. Tror de höll på med byte/reklamation 2 eller 3 gånger innan de hittade en som höll färgen.

Hittade precis ett inlägg från 2005 som jag själv skrivit, just om detta med problem med infärgningen och flagorna :D
 
Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Hmm det lät ju inte kul :( Men vi får se vad dem säger på fredag och troligtvis kommer jag fråga om jag kan få prova om det finns någon annan sadel som passar som inte har denna lack eller vad man ska säga :mad:
 
Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Jag är ju sjuk obrydd om sådant där, bara sadeln passar och funkar, har bara begagnade sadlar med diverse skavanker. Kan du inte prova rida med den ett halvår eller så och se hur den blir då? Det kanske inte blir mer än sådär?
 
Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Men sadeln jag hade innan denna exakt lika dan som denna hade jag i ett halvår och på den var det större ställen som hade flagat av :( och när jag lagt ut så mycket pengar på en sadel så vill jag att den ska hålla för "normal" slitning.
 
Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Men fy vad tråkigt! Ser precis ut som mina slitna graninge shortchaps! De var oxå gråa men de är ju inte helt i läder utan har någon form av plast hinna.
 
Sv: Min sadel tappar färg... igen :O

Nu har vi vart in med sadeln. Han sa att detta är vanlig slitning som bli på detta sorts läder (mönstrat och lackat) Jag fick byta sadel om jag ville men jag bestämde mig för att inte göra det då jag tycker om den så mycket och den ligger prefekt på hästen. Men om det var så att det var mera som nöttes bort ovanligt mycket så var det bara att komma in med den så kunde dem hjälpa oss.
Men han sa att vi hade sköt sadeln på korrekt sätt så det var ju skönt :p
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har kikat igenom många trådar men hittar inte det jag söker. Om samma fråga finns, hänvisa mig mer än gärna! Jag köpte en...
2
Svar
23
· Visningar
7 265
Senast: Liten
·
Utrustning Köpte en ny sadel i Jan nu i år. Använde den hela januari, halva februari. Lånade ut hästen o fick hem en ny. Hon var skadad den första...
Svar
12
· Visningar
1 290
Senast: Bison
·
Utrustning HeJ! Min nya pärla har ju fått en ny sadel- utprovad av sadelmakare och allt. Sen fick hon tyvärr vila 2 veckor pga förkylning hon...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
22 254
Senast: Lavinia
·
Utrustning Som många hästar har nu så är min pålle tjock om magen. ser ut som att hon ska föla:o Så problemet är ju då att sadeln åker fram. Har...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp