Bukefalos 28 år!

sadel som åker fram

skogersson

Trådstartare
Som många hästar har nu så är min pålle tjock om magen. ser ut som att hon ska föla:o
Så problemet är ju då att sadeln åker fram. Har det vita koppjärnet i min Wintec. Tänkte på det schabraket från Cliff Barnsby med antiglid och gel "inbyggt". tror ni på det tills hon har tappat några kilo...
Vidare sadel kan man ju knappt ha....jo visst finns det men jag har haft så många nu så jag är sååå trött på att byta igen.
Så länge vad tror ni.
Den ligger bra men det att magen..ja ...ni vet:crazy:
 
Sv: sadel som åker fram

svanskappa:bow: de e toppen för sadlar och gjordar som åker fram!:banana:
 
Sv: sadel som åker fram

Jag har samma problem :p

Köpte en antiglid pad på Börjes i lördags, det funkar kanon. Sadeln ligger kvar :D
 
Sv: sadel som åker fram

Jag har samma problem som du. Jag har en Bates dressyrsaddel med det vita järnet i. Passar perfekt annars men nu när han gar pa bete... :angel: Jag köpte en stoppgjord som förhindrar att saddeln aka fram, funkar jätte bra faktiskt!
 
Sv: sadel som åker fram

Vimsan var det som kostade typ 120kr, har nog sett den. Billigare än Cliff Barnsey Schabraket då för det kostar 800kr.

Cinemon
Vad är en stoppgjord, hur ser den ut?? Har du bild på en sån??
 
Sv: sadel som åker fram

Ja min ligger ju oxå bra, men som sagt magen skjuter ju fram hela sadeln. Det var min Wintec.
Ska rida i min bates allround imorgon och se om den ligger kvar..
 
Sv: sadel som åker fram

Japp det var den billiga för 138 kr

Provade den lite dyrare varianten GEL-EZE men jag tyckte den var lite för klibbig.
 
Sv: sadel som åker fram

Den jag lånade var använd många gånger, den var väldigt klibbig i alla fall.
 
Sv: sadel som åker fram

Jag hade också problem att sadeln åkte fram, eftersom min donna inte hade något vidare sadelläge. Vi fick tipset att ha svanskappa så vi började med det och det funkade bra.
Även om folk flinade lite åt att våran halvblodsdonna har ponnyförknippad svanskappa... Men sånt bryr jag mig inte mycket om! Huvudsaken är att det funkar.
Vi hade förgjord(eller hette det stoppgjord?) först, men fick höra att det är lika illa som när sadeln sitter långt fram.
 
Sv: sadel som åker fram

Det har du rätt i ;)
Men jag tyckte den var svår att hålla ren.
Allt fastnade på den :crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 382
Senast: Migo
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 984
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 084
Utrustning Min sadel åker fram pga sadelgjordssläget är längre fram än sadelläget. Använder en s-gjord i läder just nu. Blev tipsad om ELT-gjord...
Svar
10
· Visningar
3 554
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp