Bukefalos 28 år!

Min sambo kallar mig tjock

Sv: Min sambo kallar mig tjock

Innan "....... är 5 gånger fetare än vad din flickvän är" så hade kompisen skrivit något som "Hey, kolla in min nya tjej, visst är hon snygg?" Båda samtyckte till att hon var snygg och att smala tjejer var så sjukt mycket sexigare & hetare att ligga med. Ingenting med det. Kompisen nämnde sitt ex - som här står nämnd som "flickvännen" och det var alltså henne jag blev jämförd med. Kompisen skrev "....... var fet" och då la min pojkvän till "....... är 5 gånger fetare än hon är"

och det som stod efteråt var inte "men jag älskar henne så mycket ändå och önskar att hon kunde se till att hon är frisk och fortsätter må bra"

Vilket jävla praktsvin...
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

kl

Den här diskussionen har verkligen utvecklats till något av det mest bisarra jag läst på Buke.

Styrka till dig, TS!
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Kanske kompisen klagade över sin flickvän, medan ts pojkvän svarade med att hans flickvän är fem gånger tjockare, och de är ju fortfarande ett par.
.

Men hur skulle det vara en förmildrande omständighet, om det nu vore det meningsutbytet som ägt rum? "Min flickvän är fem gånger tjockare och jag är ihop med henne trots det". I min värld är det allt annat än positivt, helt klart.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Men kanske kompisen är väldigt fördomsfull och ts pojkvän försöker förklara att det inte spelar någon roll. Ts är tjock, men han älskar henne som hon är.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Säger som det är? Om Ts inte ligger på en vikt över 200 kg och den där kompisens flickvän inte är Anorektiskt smal (eller väldigt kort) ser jag inte hur det kan vara att "säga som det är"

Bruden kan ju då max väga 40 kg...

Så njä, sant var det väl knappast skulle jag tro!
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Men hur skulle det vara en förmildrande omständighet, om det nu vore det meningsutbytet som ägt rum? "Min flickvän är fem gånger tjockare och jag är ihop med henne trots det". I min värld är det allt annat än positivt, helt klart.


Fast å andra sidan, om praktsvinet i själva verket är killens kompis? Om killens kompis (kalla honom Y) sitter och klagar på sin 52-kilosflickvän och ts kille (kalla honom X) menar att man kan visst vara tillsamman med överviktiga tjejer?

Y: Min tjej är så jävla fet, jag är aldrig tänd på henne...
X: Min tjej är 5 ggr tjockare än din, men hon är fortfarande vacker. Tjockleken är inte allt.


Sen kanske det är olyckligt dumt att välja "5 ggr ", men jag tycker inte man ska döma honom för det.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Men det är ju inte heller ett rimligt argument för att det är okej att säga så. Att en av två människor är mer svinig utesluter ju inte att den andre också är ett svin.

Nä, jag tycker fortfarande inte att det är ett helt okej sätt att prata om sin partner. Att överhuvudtaget värdera sin partner utifrån vikt och tala om det som ett avgörande fel som man har överseende med? Jag hade nog inte känt mig sådär värst älskad då.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Precis så tänker jag också. Typ som om min kille skulle säga till en vän att ja, niphredil är ju inte den vackraste direkt men vi är ju lyckliga ändå.

Alltså nej, spelar ingen roll hur rätt han skulle ha. Det skulle ändå inte kännas bra.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Förstår hur "ni" menar som säger att vi inte ska dra slutsatser av en mening.

Men nu har vi fått veta mer (ts har skrivit mer vad som stod) och han menade inte att han "älskar henne oavsett om hon är 5 gånger tjockare" utan att han tycker hon är tjock och inte gör något åt det.

Vilket ts beskrev att hon försökte.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Jag fick "..är för snygg" "...är gravid" "... är tråkig"
Vad har din respektive googlat på?:cautious:

Vet att det fanns en populär tråd om detta på famniljeliv för ett tag sedan, en kille som tyckte det då.

Mina topp tre var

Min flickvän ->
är gravid
är ful
är fet

Hade en kille sagt så oavsett relationsstatus hade denne sjunkit som en sten i "respektlistan"..
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

KL

Baserat på vad TS berättat hade jag lämnat snubben. Jag hade aldrig mer velat klä av mig inför honom om jag vet att han pratat så illa om mig och min kropp.

Visst bestämmer man inte om ens partner vill vara med en men nog fan bestämmer jag om han förtjänar mig. Och en kille som inte respekterar mig har inte en plats i mitt liv.

Nu ponerar vi att jag är fet och min pojkvän kläcker ur sig att jag är fetare än hans kompis brud, att jag är lat och bara äter onyttigt när jag faktiskt försöker undvika sötsaker och gå promenader. Då hade jag sparkat ut honom. Hade det varit istället så att jag var smal/normal när vi träffades och förfallit ur formen med tiden och han tyckt att jag inte längre är lika fysiskt attraktiv så kan han respektfullt förklara för mig hur han känner inför detta. Då hade jag hanterat detta på ett annat sätt.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Jo, nu vet vi ju att samtalet fortsatte annorlunda, och baserat på det undrar jag om killen är tretton eller fjorton år?

Så jag hade nog gått vidare för att inte hamna i nån sorts skuldrelation, där man ska vara glad för att killen är tillsammans med en TROTS att han inte gillar ens utseende.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Puffar upp den här tråden lite, fortfarande många frågetecken..

Ni som har läst, hoppas ni gärna vill svara på detta;
Hur skulle era tankar gå om ni hamnade i en liknande situation?
 
Senast ändrad:
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Jag skulle kräva ett rakt svar på om han tycker att min vikt är ett problem eller om det bara var en meningslös omogen jargong dem emellan.
Om det bara var jargongen och han inte menade något med det skulle jag förklara att jag blir sårad av det och att han i fortsättningen får tänka på vad han säger/skriver eller så är det slut.
Om han faktiskt tycker att min vikt är ett problem skulle jag fråga varför. Det kan ju vara alltifrån att han faktiskt är orolig för min hälsa eller har märkt att övervikten hindrar mig från att göra vissa saker till att han tycker att det är osexigt eller skäms över att ha en överviktig flickvän. Är det det senare hade jag inte stannat i förhållandet, är det de första anledningarna skulle jag kanske fundera på om det faktiskt stämmer och om jag höll med honom be honom att hjälpa mig med viktnedgången. Oavsett anledning borde han inte ha skrivit så till sin kompis utan tagit upp det direkt med mig.
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Har jag förstått det rätt om det finns tre problem här:
Att han sa att du är tjock, hur han sa det och sedan googlingen?

Utifrån det här tänker jag:

1. Googlingen är inget jag hade brytt mig om.

2. Du skriver i första inlägget att du är överviktig, så rent krasst har han inte ljugit även om han kanske har överdrivit. Och att du försöker laga nyttig mat och röra på dig, så du är uppenbarligen medveten om att du vill/behöver/borde gå ner i vikt. Själva informationen kan alltså inte ha kommit som en chock eller nyhet, även om jag förstår att det var jobbigt att höra det.

3. Prata med din kille om det som lilstar skriver. Ta beslut utifrån det, det är ditt liv och din vardag som du påverkar och styr över.

4. Om du inte är nöjd med eller inte trivs med din övervikt så är det väl utmärkt tillfälle att ta tag i det, sluta att försöka laga nyttig mat och röra på dig och faktiskt göra det i stället. Jag vet hur det är att ta på sig rollen som tjockisoffer och känna sig stött och kränkt och stackars mig, men det enda som kommer av det är INGENTING. Särskilt ingen förändring. Om du vill att det ska vara precis som nu så är det alltså rollen som tjockisoffer du ska ta på dig. Om du i stället väljer att lägga samma energi på att göra något annat, ta en promenad, äta bönor, minska på kolhydraterna osv som på att älta, analysera, grubbla och välja offerrollen så kommer det att gynna dig väldigt mycket.

Angående det här:

Hur kan man säga sånt om människan man älskar och hur kan man komma över att människan man älskar säger en sådan sak?

Så tycker jag att man pratar om det och kommer fram till någon slags överenskommelse. Jag tror inte att ovillkorlig kärlek är särskilt vanlig mellan människor, vi är nog alldeles för ytliga och praktiska för det.

Nu har det gått 20 dagar sedan trådstarten.
Har du inte pratat med din pojkvän och fått svar än?
Hur länge ska du vända och vrida på det här?
Blir du lyckligare av att älta?


/Något cyniskt blåbär.
 
Senast ändrad:
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Jag reagerade mer på att han och kompisen hade skrivit att smala tjejer var så mycket bättre och knulla osv.
Där hade jag lätt dragit min gräns och dragit fort som fan, jag tycker det är väldigt respektlöst mot sin partner. Och jag är way to mogen för att ha en sådan partner:p

(vi kan ignorera att jag fortfarande hyser väldigt stort agg mot en person som kallade mig tjock för typ tre år sedan, eftersom jag är så mogen)
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Jag reagerade mer på att han och kompisen hade skrivit att smala tjejer var så mycket bättre och knulla osv.
Nu ska man ju verkligen inte generalisera, men är det inte så att smalare människor är mer atletiska och mer rörliga, vilket gör att det kanske blir lite roligare i sängen? Dessutom brukar smala personer inte skämmas och ha lika många issues och komplex för sin kropp, vilket gör att de kanske ger sig hän mer?

Jag har varit tillsammans med en man som var smal, men som efter en olycka gick upp rätt så mycket i vikt. Han blev absolut en sämre älskare ju mer vikt han bar på, just eftersom han varken var lika rörlig eller uthållig. Det är ju egentligen inte så konstigt eller?
 
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Dessutom brukar smala personer inte skämmas och ha lika många issues och komplex för sin kropp, vilket gör att de kanske ger sig hän mer?
I call BS.

Jag har läst lite olika forskning om kvinnors kroppsuppfattningar (med avseende på vikt) och det tycks vara andra faktorer som påverkar betydligt mer än den faktiska vikten. Sexuell identitet t ex. Flator är överlag mer nöjda med sin vikt än vad heterosexuella kvinnor är. Så satsa hellre på en flata om du vill ligga med någon som är bekväm i sin kropp!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 195
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 224
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 187
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp