falukorw
Trådstartare
Min son som är 15 månader började förskolan för ett par veckor sedan. Idag på morgonen berättade en av pedagogerna att han drar de andra barnen i håret väldigt mycket, och speciellt en tjej. De får ha lite punktbevakning på honom just nu. Blev lite ledsen av att höra det då jag aldrig upplevt det hemma med barn på besök eller på öppna förskolan. Däremot kan han dra valpen vi har i skägget ibland, dock aldrig med de vuxna hundarna.
I mitten av sommaren bet han mig en del, både när han var glad och arg. Detta är dock helt borta nu efter att jag var bortrest i 5 dagar vilket jag tror gjorde att beteende bröts. Han har aldrig försökt bita sin pappa eller någon annan.
Hur kan vi göra för att få bort detta beteende så fort som möjligt? Känns inte alls roligt att ha ett barn som inte är snäll mot andra även om jag vet att det är relativt vanligt att så små barn gör såna saker.
I mitten av sommaren bet han mig en del, både när han var glad och arg. Detta är dock helt borta nu efter att jag var bortrest i 5 dagar vilket jag tror gjorde att beteende bröts. Han har aldrig försökt bita sin pappa eller någon annan.
Hur kan vi göra för att få bort detta beteende så fort som möjligt? Känns inte alls roligt att ha ett barn som inte är snäll mot andra även om jag vet att det är relativt vanligt att så små barn gör såna saker.