Min Spunk är sjuk

Tack alla :heartheart:heart De har inte ringt under natten så han har förhoppningsvis svarat på den behandling han fått. Jag hoppas att jag kan hålla honom hemma till jag kan göra en MR för att få bekräftat om det är det de tror eller ej, men det vet jag inte än.
 
Tack alla :heartheart:heart De har inte ringt under natten så han har förhoppningsvis svarat på den behandling han fått. Jag hoppas att jag kan hålla honom hemma till jag kan göra en MR för att få bekräftat om det är det de tror eller ej, men det vet jag inte än.

Inga nyheter är goda nyheter! :)
 
De har fortfarande inte hört av sig :( Jag vill ju veta om han kan komma hem igen lite. Börjar mer och mer inse att det är kört med de fakta de vet och jag såg ju hur dålig han var igår :cry:
 
De har fortfarande inte hört av sig :( Jag vill ju veta om han kan komma hem igen lite. Börjar mer och mer inse att det är kört med de fakta de vet och jag såg ju hur dålig han var igår :cry:

De har säkert mycket att göra, men ring till dom så vet dom att du väntar och kan ringa upp så fort det kommer en lucka!
 
Tack @Monstermom & @Malibu_Stacy . Jag är helt handlingsförlamad :(

Ringde och fick prata med vårdavdelningen, han var lite piggare, hade varit på promenad och kissat men hade fått diarre och ville inte äta. Veterinären skulle ringa innan klockan 17.
 
Nu har jag pratat med veterinären. De misstänker GME som ju inte alls har så bra odds. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3113901/
Han har fått kraftig smärtlindring då han hade ont igår men de ska börja sätta ut den nu för att se hur han fungera. Han blir kvar en natt till. Bilderna från CT har kommit tillbaka efter 2nd opinion men det säger inget utan nästa steg är att göra MR. Jag försöker komma i kontakt med Köpenhamn för att se om de har tid för MR redan imorgon då de ju inte har helgdag.
 
Tack alla för fantastiskt stöd :heart Jag har varit helt handlingsförlamad sen jag vaknade strax efter 5 i morse och tills veterinären ringde strax innan 17... Nu när jag vet lite mer, men ändå inte, ska jag försöka få i mig lite mat. Har noll aptit men måste ju få i mig lite för att orka ta reda på saker och tänka.... Har bara fått i mig yoggi hittills. Har renovering av stammarna i min lägenhet så har inget avlopp och kan inte laga mat för jag kan inte diska, allt på en gång.
 
Håller alla tummar och tår att det inte är så illa som du befarar utan att det är behandlingsbart och att han snart är hemma igen, lika pigg och glad som tidigare. :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
853
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 443
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 736
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 620
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp