Bukefalos 28 år!

Min tik löper...

HeddaVovven

Trådstartare
för första gången och hon har blivit så otroligt slö! Är detta normalt?

Jag har hört att tikar kan bi slöa under löp-perioden men jag trodde inte att det skulle bli så här "illa".
På promenader springer hon vanligtvis omkring och nosar och leker, men nu lufsar hon bara ett par meter bakom mig. Om man ropar på henne kommer hon joggande istället för att springa i full fart som hon (oftast) gör annars. På dagarna så sover hon i stort sett hela tiden utom precis när det händer en aktivitet.
Hunden är elva månader och har hittills varit helt frisk och kry.
 
Sv: Min tik löper...

Putt-putt!

Ingen som har tankar om detta?
Tycker för övrigt att hon verkar vara något piggare idag ...
 
Sv: Min tik löper...

Det är jätte vanligt att tikar kan bli slöa under löpet eller få annan personlighetsförändring. Min tik, som nyss haft första löpet, gick från att vara 100% vild och galen (:angel: ) till att lufsa i lagom takt med mig på promenaderna, "glömma bort" vad inkallning innebär, inte visa nåt större intresse för att busa med sina hundkompisar vilket hon vanligtvis älskar osv. osv.
 
Sv: Min tik löper...

Tiken är ju ett steg närmare vuxenvärlden om det är första löpet! Har just nu min första nyblivna mamma hemma och hon är jättekelig nu, när hon lämnar ungarna. Mot de andra hundarna är hon dock ett vilddjur, skyddar valparna.
 
Sv: Min tik löper...

Min vovva är på dag 16 i sitt första löp och började piggna till igår. Då började hon även äta sin mat med god aptit igen. Hon har bara ätit ca hälften av vad hon brukar under löpet samt mest sovit hela tiden och inte alls varit intresserad av att göra något. Så jag tror din tik är helt normal.
 
Sv: Min tik löper...

Min tik är faktiskt redan lite piggare, idag har hon till och med busat lite vid promenaden:smirk:
Ätit sämre har hon också gjort men det gör hon peridvis annars med så jag har inte satt det i samband med löpet men det kan ju förstås ha med det att göra ...
 
Sv: Min tik löper...

Vår pitbull blir slö som satan när hon löper.. Och lite allmänt tjurig.. men det går över efter ca fem dagar. Hon ligger mest och sover, äter i mängder och är mycket kelsjuk. Hon vill helst att man ska ligga med henne på soffan och gosa dagarna i ända. Hon följer efter en över allt, man kan inte ens gå på toa ifred.. Vill bara mysa. :p
Men ber man henne om något så blänger hon bara på en och tycker att man är så fruktansvärt elak. tjurar lätt ihop för ingenting.
Men det gör inget. Hon är så underbar alla de dagarna hon inte löper.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 374
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: Viveka
·
Övr. Hund Jag och min hund är dagligen i stallet där jag har min häst. Jag har alltid hunden kopplad eller i min box. Det finns andra som också...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
15 954
Senast: zackoboy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp