Min trasiga kropp

Jag låg på ca 1300 kcal enligt Lifesum. 10.000 dagliga steg. Gymträning 90 min minst varannan dag. 60 min cykel och 30 min cirkelträning. Noll alkohol. 2 liter vatten per dag, minst. Gick inte ner alls. Vikten var hårt parkerad. Alltså måste jag ändra något. La mig på ca 1000 kcal enligt Lifesum och blir sjuk.

Under 1200 kcal avråds man från enligt olika källor.
Helt seriöst, din kropp behöver mer fett! Ta några skivor ost per dag ska du se att det lossnar.
 
Måste du söka jobb via arbetsförmedlingen?
Nej, men jag är skyldig att söka de jobb som de föreslår. Jag har tidigare försökt att inte söka något totalt dåligt jobb men jisses vad surt det blev. Men det där jobbet tänker jag ändå inte söka när det står att det är tunga lyft redan från början. Ibland får man ju sån info först vid intervjun.
 
Nej, men jag är skyldig att söka de jobb som de föreslår. Jag har tidigare försökt att inte söka något totalt dåligt jobb men jisses vad surt det blev. Men det där jobbet tänker jag ändå inte söka när det står att det är tunga lyft redan från början. Ibland får man ju sån info först vid intervjun.
Du kan söka men säga att du inte klarar tunga lyft.

Ja, jag vet att det suger stenhårt att behöva göra så.
 
Det tycks som om jag har behövt mer återhämtning efter träningen än jag trodde. Nu när jag tränat mer sällan har jag faktiskt lite mindre ont. Det gäller verkligen att hitta en lagom balans med andra ord.

Jobbet suger. Får peta i mig alldeles onödigt mycket smärtlindring men det är bra för psyket att ha jobb. En balansgång även där.

Kändes så fint att få en lön på 1500 € istället för a-kassa på 900 €.
 
Viktnedgång är ett jävla skitproblem @alazzi :heart och det är svårt att säga vad som passar olika människor. Just nu står jag stilla på min vikt och har givit upp lite, äter för sällan och bryr mig inte riktigt längre. I mitt fall tror jag antidepp motarbetar viktnedgången, men att sluta nu vore dumt.

Men jag undrar, har du PCOS? Tänker också att dina problem med vikten beror på hormonell obalans och att kroppen helt enkelt motarbetar dig med sina hormoner?

Skulle inte simning fungera för din kropp, det är skonsamt och i alla fall jag märker inte av hur trätt jag är förrän efteråt, vilket ju är en fördel.
 
Viktnedgång är ett jävla skitproblem @alazzi :heart och det är svårt att säga vad som passar olika människor. Just nu står jag stilla på min vikt och har givit upp lite, äter för sällan och bryr mig inte riktigt längre. I mitt fall tror jag antidepp motarbetar viktnedgången, men att sluta nu vore dumt.

Men jag undrar, har du PCOS? Tänker också att dina problem med vikten beror på hormonell obalans och att kroppen helt enkelt motarbetar dig med sina hormoner?

Skulle inte simning fungera för din kropp, det är skonsamt och i alla fall jag märker inte av hur trätt jag är förrän efteråt, vilket ju är en fördel.
Simning ät bra, men jag avskyr kallt vatten. Jag är en riktig badkruka. PCOS, vet inte. Det är ju något knas i min kropp men vården har inte kunnat hjälpa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp