Kamomilla

Trådstartare
Att lägga upp en gissningstråd :banana:

När kommer vovvan att valpa?
Hur många blir det?
Vilken fördelning?

Bilder tagna idag.

Nykammad efter badet:

P1010090.jpg


Badad, torkad och i väntan på att bli kammad:

P1010088.jpg


Nybadad och invirad i handduk för att torka (och gooosa :love:)

P1010085.jpg
 
Sv: Min tur!

Uppdaterar att fröken Havanais har fått 4 valpar hittills nu på morgonskvisten. 2 av varje är det som blivit födda.

De kom några dagar innan dygn 63 och allt har gått enligt "skolboken" = hur bra som helst :bump:

Uppdatering och förhoppningsvis bilder på de små kommer förmodligen från Kamomila senare i em/framåt kvällen :laugh:
 
Sv: Min tur!

Här kommer lite bilder på de små som föddes mellan 05.50 och 08.23

P1010096.jpg


P1010101.jpg


P1010102.jpg


Den största vägde 235g och den minste 150g

Tre flickor och två pojkar.
 
Sv: Min tur!

Grattis till valparna! :banana:
I början av nästa vecka är det Leias tur. Tycker att hon är tjockare än förra gången då hon fick 6 stycken men förmodligen bär hon dem bara längre ner denna gång. Hur som helst så ska det bli skoj :)
 
Sv: Min tur!

Vilka fantastisk fina färger du fick på dem! Jag tar gärna den beiga med vita tecken och mörk mask... Eller en av de mörka... :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
2 695
Senast: dobbis
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 011
Foder & Strö Ja, det är väl inte höst än. Men snart så! Då flyttar mina hästar till vinterlösdriften och börjar fodras med hösilage. Jag tycker det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Rumsväxter 2
  • Köpa hus
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp