Bukefalos 28 år!

Min underbara katt

V

Vaccan

:love: :love: :love: kan apport :D :D
Min äldsta katt Nisse kan både sitt, skall och nu apport :)
När Pipen kom så gick det sådär med den träning som jag och Nisse brukade ägna oss åt, han var i vägen jämt (Vad gör ni? Är det där godis? Jag kan väl få? Titta jag kan också... jag kan... lägga mej framför dej och åma mej på golvet en stund :) )

Nu när han snart är ett år Pipen så har han börjat tagga ned lite (har btw inte orkat lära honom något... han är så ofokuserad, han får leva på sitt uteseende :smirk: ).
Men jag och Nisse har suttit oss ned och övat på att hämta godis.. så idag råkade jag sparka in en strumpa under soffan... så jag slängde in en godis (blev ett par styckna innan det var klart) och lockade och gullade, och strumpen kom fram :) :bump: :bump:

Nu ska vi riktigt befästa detta så kan han börja hämta tidningen ;)
 
Sv: Min underbara katt

Hur i hela världen har du lärt honom skall?? :confused: :D
Apport är inte riktigt befäst hos Maja, ibland glömmer hon ta med sig apporten och spinger glatt tillbaks till matte och husse utan... Hanoo apporterar sällan, men är duktig på andra kommandon som han har lärt sig på egen hand. "kom och lägg dig" resulterar i en katt som kommer lufsande till sängen och kryper nära, "Ut ur köket" kan han (och lyder kvickt) av den enkla anledningen att han blir utburen om han inte lyder, och det anser han är ett övergrepp.
 
Sv: Min underbara katt

Skall är nånting som var lätt att lära Nisse men helt omöjligt att lära Pipen... (namnet hintar väl om varför ;) :D )

Nisse har alltid vart en väldans pratglad pöjk, ropar man så svarar han, frågar man om han har sovit så svarar han, säjer man ett varnande "Niiiiilllllssss..." så ynkar han :p ;)
När han väl hade fattat sitt så sa jag bara skall så fort han öppnade truten (ofta!!) och gav honom en godis, till slut så har han fattat att skall + Mjau = godis :)
Säjer jag inte skall så har han fattat att han inte får nån godis, jag säjer bara skall när vi övar på golvet.

Pipen låter nere i halsen när man kommer hem ... och skriker om man råkar stänga ut honom (inget jam, ett skrik :crazy: ) det är något fel på hans jam-mekanism :D
Så han har jag ingenting att koppla skall till... kanske ska lära honom Pip istället... fast det går inte, det är ju hanses namn som han lystrar till.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har tills för ungefär 1 månad sen haft 2 katter, men fick lov att ta bort vår äldsta katt "min katt" :cry: Har en yngre katt som nu...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: tindra
·
S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 025
Senast: bengeten
·
Övr. Katt Nå jag vill höra, hur fick ni de katter ni har idag? Solskenshistorier eller var ni hos en uppfödare och valde den sötaste kissungen...
2
Svar
21
· Visningar
2 916
Senast: Sinfonie
·
Övr. Katt Saxat från SkrattNet (Ni har nog sett den förr... men kul är den!) Att slå in en present med hjälp av din katt: 1. Gör i ordning...
Svar
10
· Visningar
2 154
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp