Min Vilde.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Amanty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 988
A

Amanty

Han har styckat sitt för närvarande enda tills nu hela regntäcke... :(
Jag måste ha tag på ett nytt, och billigt eftersom jag är fattig student och ska flytta snart. Och snart e det vår....
Vart hittar man jättebilliga regntäcken som funkar åtminstone en säsong?

Någon som vet? :d

Sv: Min Vilde.....

Börjes eller Hööks rea? Avskyr förvisso Höökstäcken, men de kanske passar för dig. Annars kan jag varmt rekommendera Horseware Amigo. Kostar runt 600 och går INTE sönder.

Och snart e det vår....
Hallå nu får du lugna dig lite, jag har ju nyss fått min snö:rofl: (Men det är faktiskt minst 4 mån kvar tills jag får vår:p )

Nåja, vi har regntäcket för 399.-??? från Börjes och dom fungerar då bra, så det kanske vore något:D Mitt egna har jag nu haft i två år och det håller då utan problem och jag har en kille som verkligen testar sina täcken:o

Jag har prexis haft samma problem, skickade iväg mitt på lagning men behövde något billigt att ha ute över innetäcket tills det vanliga är klart *snöstorm för fullt*

Jag hittade ett Thermo-Master på Hööks rea, 499:- kostade det och är helt okej. Regntäcke i en blå färg som passar min häst perfekt :)
(försökte klistra in en bild men jag suger på det här med datorer - trots att man gått media :o ) Bild på det hittar du iaf på deras hemsida, klicka på "extra prisvärt" i listan till vänster.

Köpte det dagen innan nyårsafton och då hade dom fortfarande många kvar i princip alla storlekar. (I Kungens Kurva, nu såg jag i&försig inte var du bor...)
Lycka till :)

Jag har Himalaya vinter från Börjes och det står emot väta riktigt bra faktiskt. Så det borde ju gälla även för regntäcket kan man tycka!

Jag har ett Börjes Himalya och det Var helt okej tills det åkte in i tvättmaskin. Trots tvätt efter "konstens alla regler" samt impregnering efteråt så verkade som om täckets naturliga impregnering försvann på något vis den naturliga impregneringen och täcket började tyvärr läcka.
MEN det bör funka en säsong i alla fall. Jag köpte mitt täcke i jannuari och tvättade det först i september kanske.. det går visserligen och använda om det regnar lite dvs. kanske duggar ute, för lite står det emot. Men om det spöregnar lär det läcka som ett såll tyvärr :(

Har du vägarna förbi Gekås så har de annars oftast väldigt trevliga täcken till mycket bra priser, de har bra passform, står emot väta bra, är mycket fina osv. Min syster har ett sådant till sin häst (vinter dock), ett regntäcke på Gekås borde du kunna hitta för runt 400 kr.

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 558
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 756
Senast: Bullen22
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 086
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur