Bukefalos 28 år!

Mina bebbar !!

Åh, glömt att svara på det :o :angel:
Hon är bra ibland och dum ibland, fast det har blivit klart bättre. Blir otroligt spännande att se hur nästa kull gör henne. Hon är ju aldrig dum mot människor, bara stackars Fia får ta endel skit :cry:
 
Fast det är faktiskt Fia som är härskarinnan :mad:. Jag tycker att du kan hälsa den där morskatten att det blir inget mer sex för hennes del, om hon inte sköter sig!

mandalaki ;)
 
Hmmm...min älskling kanske kan få henne i födelsedagspresent ? Fast jag tror nog att han hellre vil ha en vedklyv :(

Jag skulle SÅ gärna köpa en av dina bebisar om jag visste att det var okay hemma. De är helt ljuvliga. :love:

Jag hoppas att det kommer någon seriös spekulant på dina två återstående gullisar.

En liten fråga; ibland beskrivs vitfläckar som bicolor, ibland som harlekin och ibland står det "van" efter färgen. Vad är det för skillnad ? Harlekin vet jag är mycket vitt, men de två andra :confused:
 
Jag har för mig att det är så här:
Bicolor= 1/3 - 1/2 vitt, resten färgat.
Harlekin= 1/2 - 2/3 vitt, resten färgat
Van= Endast färg på svans och öron/huvud. Kolla tex på rasen Turkisk Van så ser du!

Jag är inte 100% såker på att jag fick andelarna rätt, men jag har för mig att det är nåt sånt.
Sen finns det ju mitted också, då är det väl ca 1/4 som är vitt, vilket brukar innebära tassar, buk, bröst och haka.

Om det är mindre vitt än så så benämns det väl bara med 09 - obestämd mängd vitt. Det beror ju på att det inte finns någon ras där man eftersträvar ett mönster med mindre vitt (undantaget birma, men eftersom alla där har samma mönster så har man ju ingen speciell EMS-kod för det.)
 
Men nutte snutt vad söta de var. Den där i mitten, den blå med en massa vitt, hade lätt kunnat få flytta hit.
 
Nja, mitted finns inte på alla raser. Britten har inte den graden vitfläck med, utan allt som är 50% och mindre är bicolor. Så hanen är en 03:a även om han har mindre än 1/4 vitt.
På skogisar tror jag alla vitfläckar benämns som 09:or, oberoende av mängden vitt. Där spelar det väl inte heller roll hur lite vitt dom har. Tror jag, kan inte skogisar. HD kan :idea:
 
Jo, jag vet att det bedöms lite olika beroende på ras, men rent tekniskt så är ju mitted så. Även om det inte finns med på britt. Harlekin eller van finns ju inte på ragdoll, även om många tekniskt skulle räknas till det. Men eftersom det inte finns med som rasvariant så reggas dom allihopa som 03:or, dvs bicolor.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 533
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 198
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 385
Senast: Jamtland
·
Småbarn Har en son på knappa 4 år som har varit under utredning för magont. Började förra hösten, blev värre och värre med tiden på våren...
Svar
6
· Visningar
1 474
Senast: Sunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp