Katt som flyttat hemifrån till vårt stall

Det lät inte som att hon har några planer på att hålla den inne, men rakning måste nog göras eftersom den tappar päls av alla tovor.
Jag ska ringa LS imorgon och rådfråga.

Om hon rakar den håller den sig nog inne automatiskt när det är kallt. Och som sagt, Suprelorin är den bästa lösningen om hon vägrar kastrera. Det är lite omdiskuterat men har blivit alltmer accepterat. Bästa lösningen, eftersom kattens hormoner verkar som om den blir kastrat så kommer den inte ränna till er hela tiden för att leta honor och markera revir.
 
Nu har vi pratat med ägaren och vet inte hur vi ska gå vidare...

Hon hävdar att veterinären inte haft tid, men att hon nu bokat tid på fredag, alltså om 5 dagar. Katten var hemma några dagar innan den drog igen. Hon kan inte hålla den inne eftersom hon har kattlucka och hennes andra katter behöver kunna gå ut och in, så hon tänker försöka hämta den här på torsdag (om han ens är här då..). Hon tänker inte kastrera honom för hon vill själv vill ha kattungar (men vi förmedlade att alla andra inte vill det). Det kändes som att hon hade mycket bortförklaringar överlag.

Så han ska gå 5 dagar till utan veterinärvård, sedan rakas och springa ute helt naken? Och under dessa dagar ska vi stå ut med att se honom i det här skicket?

Har ni några råd?

Idiot till ägare. Jag hade ringt LS direkt, hon har fått fler chanser än vad hon förtjänar.
 
:cry::cry::cry: Alltså fy tusan vad ont han måste ha av tovorna när han t.o.m blir kal av dem :eek:
Det funkar ju uppenbarligen inte som de har det, de uppnår inte ens lagen om att katten ska ha tillsyn två gånger (tror jag att det var?) om dagen :confused: bara av den anledningen skulle du ha rätt till att ringa LS för.
 
Ägaren hämtade katten och än så länge har han inte kommit tillbaka. Jag hade tänkt ringa LS men har ännu inte gjort det, det kom massor saker emellan. Har sett i FB-grupper att katten tydligen varit borta långa perioder tidigare (inte ägaren som efterfrågat, utan grannar till mig som lagt upp bilder på den), förra vintern bland annat.
Tycker ni att jag ska ringa LS även om jag inte ser katten igen?
 
Ägaren hämtade katten och än så länge har han inte kommit tillbaka. Jag hade tänkt ringa LS men har ännu inte gjort det, det kom massor saker emellan. Har sett i FB-grupper att katten tydligen varit borta långa perioder tidigare (inte ägaren som efterfrågat, utan grannar till mig som lagt upp bilder på den), förra vintern bland annat.
Tycker ni att jag ska ringa LS även om jag inte ser katten igen?

Jag hade gjort det. Bevisligen ger inte ägaren katten den omsorg den ska ha.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 164
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 254
Senast: Karamello30
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 821
Senast: Gumman123
·
Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 830
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp