Mina Bilder :(

Mazarinen

Trådstartare
Min dator började krångla förra veckan. det gick inte att starta den, utan den kom till ett läge och startade då om, och sådär höll den på. vi var till slut tvugna att göra en ominstalation, men jag förlorade ALLA mina bilder :( och det är en massa bilder som betyder jättemycket för mej :(

Visst endel är räddade, pga. att jag har dom på Pixbox, men det är långt ifrån alla. jag hade t.ex. en massa bilder från min farmors 90 års dag, som nu är förlorade.

Finns det någonting man kan göra för att få tillbaka bilderna, eller är det helt kört?

Sv: Mina Bilder :(

Sånt hände min dator med, mina bilder försvann efter en ominstallation och dom har inte kommit tillbaka än. Sen försvann min profil med, så vi köpte ny dator.

Jag tror tyvärr inte dina bilder kommer tillbaka, men ring till nån datasupport och fråga? Det gjorde vi iaf..

Jagg vet inte faktiskt.
Vi fick virus på vår superdator som var bossen över hela nätverket och alla bilder verkade vara borta. Alla andra dokument också.
Men pappa som jobbar med datorer lyckades på något sett fixa tillbaka hådisken och la över allt han tyckte var värt att spara till en annan dator. Däribland var inte mina bilder och det gör ont i mig när jag tänker på att jag kunde ha fått chansen att spara dem. Dumma virus och dumma datorer!
Jag lider med dig! :(

Bilder,dokument, ja allt man är rädd om SKA man säkerhetskopiera
Köp en extern hårdisk, bränn ner på dvd/cd skivor, kostar inte många kronor och värt varenda öre
men dom flesta tänker
-ny dator, inte händer det mig
-borde göra men gör det i morgon/nästa vecka

Man saknar inte kon förän båset är tomt

Tyvärr får du inte tillbaka dina bilder

åh jag vet. och det gör det ännu jobbigare. för vi har tom. en extern hårdisk men jag har inte tänkt på att lägga över alla bilder på den än, pga. just som du säger, våran dator är så pass ny så jag kunde aldrig tänka mej att det skulle hända

Det har hänt mig med. jag hade (nästan) alla bilder i en egen mapp och inte i "min bilder" och då försvann alltihopa, och jag har inte hittat dem än. Jag hade många minnen som betydde massa bland de bilderna. :'(

Man lär sig av sina misstag... *jag har också varit med om det... latheten gjorde att jag inte säkerhetskopierade nånting, så fick jag virus och allt försvann* idag säkerhetskopierar jag över allt på extern hårdisk minst en gång i veckan...Bilderna lägger jag dessutom på skiva i bankfacket....

Hade du inte installerat om hade det varit lätt att fixa... :(

Finns det någonting man kan göra för att få tillbaka bilderna, eller är det helt kört?
Det behöver inte nödvändigtvis vara helt kört. Vad som händer i de flesta fall är att bildfilerna - åtminstone många av dem - ligger kvar på hårddisken medan man kan likna det vid att innehållsförteckningen för disken raderats och skrivits om. Vet man var - och hur - man skall leta så kan det gå att hitta en del, om man har tur. Lyckligtvis finns det folk som jobbar just med att återskapa data från craschade eller formaterade hårddiskar, PM:a mig.

Du kan ju pröva FileScavenger och kanske ha tur och få tillbaka några bilder, om du hade ett journalförande filsystem typ NTFS är det större chans.

Du kan ju pröva FileScavenger och kanske ha tur och få tillbaka några bilder, om du hade ett journalförande filsystem typ NTFS är det större chans.
Jag visste inte att NTFS var journalförande, man lär sig något nytt varje dag :laugh:

När Windows har dött kan man ju OFTAST komma åt filerna med ett annat operativsystem t.ex Slax. Det var ju någon som tipsade om det i en annan tråd. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=893921

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 205
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 598
Senast: Magiana
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och... 2
Svar
35
· Visningar
5 295
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka