Mina får måste bort

A

annele

Nu orkar jag inte längre hålla på med lammproduktion pga av en whiplash skada så nu måste jag dra ner på antalet :cry:

Vi har suttit och räknat och disskuterat och kommit fram till att vi ska behålla ca 100 st tackor för att se om jag orkar med det istället. Det känns tufft då jag är uppvuxen med en stor fårflock, men orkar man inte så orkar man inte :cry:

Min pappa är för gammal för att orka ha ansvaret över fåren, min gubbe jobbar tre skift så han hinner inte med mer arbete, så vad gör man :crazy:
 
Usch, så tråkigt för dig :(
Förstår att det måste kännas jobbigt men tänk på hur mycket bättre du kommer att må med en mindre flock. När orken återvänder med den minskade arbetsbördan så kan du säkert känna att du gjorde rätt.

Lycka till!
 
Åh, vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Men hälsan måste ju gå före.

100 tackor låter mycket i mina öron, hur många har du nu?
 
jo, jag vet ju att jag gör rätt men det är så tråkigt :cry:
Dessa tackor är framavlade under 40 års tid (pappa hade fårbesättning innan och jag har tagit över) så det känns inte skoj alls. Som tur är så kommer tackorna att lämnas över till en kusin till mig som också håller på med lammproduktion.
 
Åhh får :love: Trist att du måste göra dig av med dem :( Du kan inte hitta någon annan som är intresserad av att hjälpa till mot en liten summa?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 020
Senast: Sasse
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 052
Senast: Elendil
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 080
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp