Mina får måste bort

• Lantbruksdjur
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 852
A

annele

Nu orkar jag inte längre hålla på med lammproduktion pga av en whiplash skada så nu måste jag dra ner på antalet :cry:

Vi har suttit och räknat och disskuterat och kommit fram till att vi ska behålla ca 100 st tackor för att se om jag orkar med det istället. Det känns tufft då jag är uppvuxen med en stor fårflock, men orkar man inte så orkar man inte :cry:

Min pappa är för gammal för att orka ha ansvaret över fåren, min gubbe jobbar tre skift så han hinner inte med mer arbete, så vad gör man :crazy:

Usch, så tråkigt för dig :(
Förstår att det måste kännas jobbigt men tänk på hur mycket bättre du kommer att må med en mindre flock. När orken återvänder med den minskade arbetsbördan så kan du säkert känna att du gjorde rätt.

Lycka till!

Åh, vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Men hälsan måste ju gå före.

100 tackor låter mycket i mina öron, hur många har du nu?

jo, jag vet ju att jag gör rätt men det är så tråkigt :cry:
Dessa tackor är framavlade under 40 års tid (pappa hade fårbesättning innan och jag har tagit över) så det känns inte skoj alls. Som tur är så kommer tackorna att lämnas över till en kusin till mig som också håller på med lammproduktion.

Åhh får :love: Trist att du måste göra dig av med dem :( Du kan inte hitta någon annan som är intresserad av att hjälpa till mot en liten summa?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som... 2
Svar
26
· Visningar
6 198
Senast: Lavender
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 786
Senast: Sand
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 695
Senast: Fille
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 662
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden