Mina hamstrar

Och här är lilla Sansa
34789
 
Jag tror det är de första lämpliga och genomtänkta hamsterhabitat jag sett! :heart
Tack!
Tyvärr hålls alldeles för många hamstrar på för liten yta med för lite strö. Alla mina kommer från hamsterhjälper som får ta hand om misskötta stackare som antingen hållits i grupp och/eller i små burar med för små hjul och en massa plastinredning utan tillräckligt med strö att bygga gångar i.

Tine tex, har ett halvt avbitet öra då hon hölls ihop med en annan hamster.
 
Tack!
Tyvärr hålls alldeles för många hamstrar på för liten yta med för lite strö. Alla mina kommer från hamsterhjälper som får ta hand om misskötta stackare som antingen hållits i grupp och/eller i små burar med för små hjul och en massa plastinredning utan tillräckligt med strö att bygga gångar i.

Tine tex, har ett halvt avbitet öra då hon hölls ihop med en annan hamster.

Skall en hamster helst bo ensam? :)
 
Tack för svar @WhoIsItAgain och @Mollsantrollsan :)

Har aldrig haft hamster och ingen i min närhet heller men hade nog av någon anledning fått för mig att de levde i flock.
Inte ens i det vilda, mer än att mamma + barn såklart hänger ihop ett tag, längre än i fångenskap då man tidigt skiljer de för att inte få nya kullar.

Finns en sort rasrena Campells som i vilt lever i flock men även om folk envisas med att hålla dom i grupp även i fångenskap (för att man hört det går) så är det helt fel. I det vilda är det ett par som lever ihop och har sina ungar + ev ungar från tidigare kull som inte än bildat egen flock. I fångenskap hålls de i könsgrupper (så klart annars hade man snabbt ett okontrollerat antal hamstrar) och det är inte alls samma flockstruktur. Dessutom hålls de på liten yta för att inte kunna boka in revir. I det vilda täcker en sån flock flera kvadratkilometer. En liten dvärghamster kan under en natt i det fria springa 5-10 km.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 734
Senast: Sel
·
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
402
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp