Bukefalos 28 år!

Mina HÖns

Sv: Mina HÖns

Så fina! Är det orusthöns? ;) Vilken stor gård dom ser ut att ha!

Hela hönsflocken här (9 st) + mina två fina löpankor blev uppätna av någon sorts marodör, förmodligen räven, för någon månad sen. :mad:
Visserligen går våra lösa och räven har tagit en och annan förut, men aldrig slaktat såhär så det var lite otäckt. Alla var bort utom de två tupparna och en höna som låg kvar ihjälbitna inne i hönshuset med små sår i halsen bara när jag kom hem. Min sambo hade varit hemma hela tiden och inget märkt, mitt på eftermiddagen.
Men i förrgår fick vi iallafall hem en ny liten flock med svarta Bohushönor, bara 4 st + 2 tuppar, men dom är iallafall jättefina! :love:
Dom gamla som blev rävmat var skånska blommehöns.
 
Sv: Mina HÖns

Nej Jag har inga orust höns längre.
De var tråkiga. Små flaxiga rädda.
Jag gillar stora raser. Här finns sussex vit , brun med vita prickar, och några till.
hade olika brahmor förut också. Har trappat ner hönseriet. Favoriten är BRAHMA stor
Hästarna tar mycket tid.
Jag hade nog som mest 80 st olika raser i olika gårdar.
Ja de har en stor gård+ att de går under ladan. Den gammla gössel staden. För länge sedan.

Nu byter vi vägg och golv i ladan. Så hönsen är stressade. Blir fint snart.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 098
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp