Sv: Mina hundar bråkar...
*KL*
Även jag gör som flera beskrivit. Viktor är påväg in i könsmognad och provar sina vingar, dels genom att om han exvis går fram till Utters skål när han äter, och Utter morrar, så svarar Viktor. Då backar jag upp Utter och lillskit får vacker ge sig och lomma iväg. Dels så ibland under lek ute så märker man att det börjar gå lite överstyr, och samma sak där, matte backar upp Utter och Viktor får lomma iväg.
Sen hjälper jag Viktor ibland med, han plockar pinnar på promenaderna. Utter SKITER eg i pinnar, högaktiningsfullt, men är de i munnen på Viktor är de oemotståndliga

De får ha dragkamp och leka 'två hundar, en pinne' hur mycket det vill, men Utter får faktiskt inte börja hota för att ta pinnen. Då bryter jag och ger pinnen till Viktor och Utter får hitta en egen.
Utter får ligga i soffa/säng, även om jag aldrig uppmuntrar det, men ser jag Utter i sängen säger jag inte ifrån (men jag lockar aldrig upp honom, och tar ner honom om jag ska lägga mig t ex). Viktor får INTE ligga i soffa/säng.
Utter får alltid mat först. De har matbarerna i varsin ände av rummet, och först går jag till Utters, han får sitta, jag ställer ner skålen och säger varsågod. Han börjar äta. Jag och Viktor går till hans matbar, jag ställer ner skålen, han får sitta och vänta en stund med ögonkontakt, och får sen varsågod. (Brukar dock inte låta honom vänta så länge, han dreglar så förtvivlat då *s*)
De är ihop inne utan tillsyn, de brukar sova PÅ varandra

Däremot lämnas de aldrig med någonting 'ätbart' som det kan bli konkurrens om.
Och likt många andra så tolererar jag INTE under några omständigheter att de försöker vakta/försvara matte eller liknande, oavsett vem av dem det är. Matte är alls och alla har lika stor tillgång. Däremot kan jag välja att kommendera bort den ena hunden om jag vill gosa enskilt med den andra.