Bukefalos 28 år!

mindre storlek vid tredelat bett

beauspirit

Trådstartare
min häst har 10.5 i bettstorlek vanligtvis men behöver 9.5 på tredelat.
varför behöver han kortare då?
har provat med 10.5 men då hänger det ner och viker sig i munnen och sitter inte alls bra.
9.5 är ju lite svårt att få tag i :crazy:...
ska ha i mässing oxå= ännu värre.

har ni samma storlek på två och tredelade till era hästar, eller skiljer det?
 
Har du tittat om glada hästen i spiltan har det? Jag köpte ett tre delat mässingsbett där för ca tre-fyra veckor sen. Jag hittar knappt några bett alls, inte alls lätt att hitta utrustning till shettis.
 
Globus har mässingfärgade tredelade ner till 8,5
Jag har 9,5 till min häst. Har ett globus, men har även ett från EKO (men inte mässing utan vanligt). Det är bättre gjort för det har kortare mittdel och är smäckrare än globus i den storleken (globus har samma längd på mittdelen på 9,5 och på 11,5 typ).
Frågan är om du inte kan ha 8,5 tom, om 10,5 sitter SÅ stort?
 
När jag var på EKO sist och skulle ha ett tredelat i mässing, 11.5, hade de storlekar från 8.5-15.5.
Förstås inget i 11.5, men men.. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Hästen är pigg fräsch, i bra kondition och jag har alldeles för dålig broms i terrängen 😅 I dressyren och banhoppningen rider jag på...
Svar
16
· Visningar
1 906
Senast: Aconite
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: Freazer
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 370
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp