Mineralfråga

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare GoddessOfLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 639
G

GoddessOfLove

Förlåt att jag plågar er igen..

Jag ger både Chevinal Plus och Krafft (Röda) Mineraler.
Gav från början bara Chevinal Plus, då hon fick fri tillgång på kraftfoder förut och jag ville veta säkert att hon fick i sig det. Började sedan ge Krafft Mineraler för att det varken fanns fosfor eller Kalcium i Chevinal. Ger båda två nu har det blivit...

Vad bör jag fortsätta med?

Du bör räkna ut vad du igentligen ger din häst. Ibland innehåller höet tillräckligt med Ca och P då är Chevinal + bra.
// Linda

Det finns risk för att du överdoserar både vitaminer och selen, vilket inte är bra.

Vad ger du i övrigt? Kanske ett annat mineralfoder passar bättre.

Och vad väger din häst?

mvh Jessica

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 700
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka