mini-appaloosa

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare alexvb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 723

alexvb

Trådstartare
Hej

I holland finns en appaloosa-stambok, även till mini appaloosa.
Finns liknande även i sverige?

Sv: mini-appaloosa

Inte bara för små med färgen. Där emot så blev Amerikanska Miniatyr hästen godkänd som registrerbar ras i sverige nu bara förra vecken och där finns det många som är appaloosafärgade, men annars nej.

Inte bara för små med färgen. Där emot så blev Amerikanska Miniatyr hästen godkänd som registrerbar ras i sverige nu bara förra vecken och där finns det många som är appaloosafärgade, men annars nej.

Det behöver inte vara en stambok till mini-appaloosa men en stambok som godkänna även de små. I holland har man NAS (Nederlanderska Appaloosa Stambok) som godkänna även små appaloosa. De miniatyrstamboker godkänner oft också appaloosafärg (jag tror även dansk och belgisk? ) men det var inte vad jag menade.

Finns det en appaloosa stambok överhuvuttaget i sverige?

Appaloosa föreningen registrerar inga ponnys. British Spotted Pony Soc. registrerar även minihästar om dom är prickiga.
Holländska Appaloosaföreningen har egna regler vad gäller registrering. Tidigare kunde man registrera hästar /ponnys med Knabstrupblod, halvblod osv.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: corzette
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Rosett
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 328
Senast: Murray
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 493
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka