EmmaSofia

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på en förhållandevis liten&lätt minilaptop.
Optimala är 10" men funkar även med lite större.
Skall ha den enbart till att blogga, skypa och surfa med.
Drömmen vore att den landar på ett pris iallafall under 4000.

Help me, kids! :D

Sv: Mini!

Jag är väldigt nöjd med min lilla netbook från Asus, det är en Eee. Riktigt trevlig, smidig och duger alldeles ypperligt till att surfa på, kolla på Youtube och blogga. Enda minuset är ju att det inte är en skivspelare i den, fast det är ju det inte i netbooks.
Jag gav nog runt 4000:- för den förra sommaren, och den är helt klart värt det! Den finns i massor av färger så för min del blev det en rosa ;)

Jag har också en Eee, den allra billigaste modellen (betalade 1 990 med lite rabatt visserligen), och gillar den skarpt. Funkar utmärkt till allt sådant där enkelt standardarbete.

Det enda negativa är att den har Windows XP, jag skulle hellre ha en med Windows 7.

XP klassas av datornördar som bättre än Windows 7 ;) Men jag är faktiskt böjd till att hålla med dig.... Men egentligen är det ju bara en smaksak när man ändå inte använder datorn till något mer avancerat :)

Gör det? Jag har fått för mig att Windows 7 är en rejäl förbättring, men jag har inte suttit så mycket med det att jag har kunnat bilda mig en egen uppfattning. XP är ju så pass gammalt att det är.. ja, från stenåldern egentligen, i datorår.

Fast jag ska inte uttala mig om Windows egentligen, har så lite koll, kör Mac till vardags. Eee:n är mer en plojdator för att det är kul. :p

Leter oxå dator, så är i samma sits som dig..!

Ett av de råd jag har fått är att INTE välja en Asus, då deras suport ligger i tyskland och dem är tydligen de absolut krångligaste att få kontakt och hjälp av...!

Välj ett VÄL etablerat märke, HP till exempel?
Bäst är om du har möjlighet att gå till någon stormarknad och pilla och känna lite på de olika datorerna?
Vad som det bra ut via skärmen kanske inte är det bästa för dig IRL...

XP klassas av datornördar som bättre än Windows 7 ;) Men jag är faktiskt böjd till att hålla med dig.... Men egentligen är det ju bara en smaksak när man ändå inte använder datorn till något mer avancerat :)

Några sådana datornördar har iaf inte jag träffat ;) Och då pluggar jag IT och sambon är IT-projektledare/utvecklare på ett större företag... däremot anses XP bättre än Vista. Även om Vista och W7 är hyfsat likt varandra till utseendet så är det ganska mycket "bakom kulisserna" som är skillnad.

Däremot så håller Microsoft på att fasa ut XP nu när W7 har kommit, så det finns egentligen ingen anledning att köra XP längre om man inte har applikationer (som ett affärssystem) som är byggt för XP.

Liknande trådar

Fritid Denna regniga söndagsförmiddag drömmer vi oss bort till Costa Rica, som är det tilltänkta målet för vår bröllopsresa. Vi gifter oss i...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Ava22
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 838
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
884
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka