Minigrisar

Sv: Minigrisar

Och för att, som Kung Tulle skrev, de flesta människor har inte en aning om att "vanliga" grisar är så stora som de faktiskt är...:D
 
Sv: Minigrisar


Jamenvisst! Självklart! :D

tunnspargris.jpg
 
Sv: Minigrisar

*ryser* Är det sååå de ska se ut!?! :angel:

Då vill ingen se hur mina ser ut av att gå på 1ha bete nu då. ;)

Eva, jag har försökt ringa dig några gånbger men inte fått tag på dig...
 
Sv: Minigrisar

*kl*

Hej. Jag måste bara få lägga ute en liten fråga här till er...
Vad tycker ni om hullet på min gris, Tyson??
Lite bakgrund:
han är 6mån nu, och har alltid varit liiiiten...
Han var minst i kullen och vägde knappt 1kg som 8veckors kultung.
Han får smågrisfoder + kornkross varannan dag (ca 4dl grismat och 6dl kornkross), brukar vara i två dagar ungefär.
Sen får han massor med frukt och sallad (hämtar från en vän som äger en butik, så han får så gott som 2-3glasslådor fulla med sallad, banan, äpple, tomat, gurka mm varje dag.
Han bor i en hundgård på ca 20m2 och kan gå in fritt i ett hus som han delar med fåren på ca 40m2.
När det är bra väder så är han ute på en plätt i en "rastlina" (sån som sitter i luften mellan två pinnar, som kopplet går ner från) så han kan böka (är singel i hundgården), vilket brukar bli från ca kl. 10-20 när vädret håller.
går även på prommenader mellan varven, ca varannan/var tredje dag, på ca 1timme per gång.

men jag tycker han är tunn!! :o
Ger jag mer grismat så äter han inte upp (äter bara den mängd han vill ha), och jag vill inte ge en massa vitt bröd, bullar, kakor mm... tycker det borde vara lika dåligt för dom som för oss, hunden och hästarna...
Några tips, eller han ser okej ut??

28898354.jpg


28898362.jpg


28898375.jpg


Länk till albummet:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1104865_page0.html

ps. jag vet att vattnet ser läskigt ut på ena bilden, men skålen är missfärgad av kalkrikt vatten, och han hade precis varit ute och bökat i gräset när han stoppade ner trynet i skålen... :p ds.
 
Senast ändrad:
Sv: Minigrisar

Vissa grisar tenderar att vara av den tunnare sorten. Jag har en sådan, han vägde knappt 8 kg i den åldern som din gris är i och såg ut ungefär så i hullet. Beror det bara på generna så mår de inte dåligt av det, och min han har lagt på sig nu i sommar när han kommit ut på riktigt bete, 3 minigrisar och en bagge på 1ha. Mkt mat blir det.

Ang din gris så hade jag bytt bort kornet och bara gett grismat, tror det kommer göra skillnad på hullet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: Trassel12
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp