Miniserie: Hästkarlar och stalltjjejer.

Ju mer jag lyssnar på intervjun desto argare blir jag. Vilket jävla äckel!

Jag tycker att han uppvisar alla klassiska förövarsymptom. Ingenting är hans fel, han kan inte hjälpa att han blev förälskad, alla omyndiga tjejer i beroendeställning var givetvis med på allt och nu har de gaddat ihop sig mot stackars honom, förbundets avtal var inte seriöst, etc.

Han är ju inte frisk. Det märktes i någon intervju jag läste där han inte förstod att det han gjorde var fel!
 
Ju mer jag lyssnar på intervjun desto argare blir jag. Vilket jävla äckel!

Jag tycker att han uppvisar alla klassiska förövarsymptom. Ingenting är hans fel, han kan inte hjälpa att han blev förälskad, alla omyndiga tjejer i beroendeställning var givetvis med på allt och nu har de gaddat ihop sig mot stackars honom, förbundets avtal var inte seriöst, etc.
Minns inte om det var han eller någon av de andra männen som menade tjejerna lockade honom. Vi har missförstått allt. Det är männen som är offer. De kan inte värja sig mot småflickor. Upprepade gånger, år ut och år in.
 
Han är ju inte frisk. Det märktes i någon intervju jag läste där han inte förstod att det han gjorde var fel!
I så fall är det många män, inom ridsporten och i övriga samhället, som inte är friska. Jag tror inte att det handlar om det eftersom det är så utbrett.
Tyvärr många fullt fungerande personer som aldrig förstår hur fel de har/gör om det inte påverkar dem själva direkt och kraftigt. Inte ens en rättegång, för det är något nån annan gör mot dem och går tyvärr att resonera bort...

En enorm själviskhet som sträcker sig hela vägen till andras gränser, och gärna över dem med.
 
I så fall är det många män, inom ridsporten och i övriga samhället, som inte är friska. Jag tror inte att det handlar om det eftersom det är så utbrett.

Nej men en del av dom fattar ju iallafall att det inte är sunt egentligen men dom kan inte hejda sig. Tränaren förstår ju inte på riktigt att det skulle vara fel.
 
Tyvärr många fullt fungerande personer som aldrig förstår hur fel de har/gör om det inte påverkar dem själva direkt och kraftigt. Inte ens en rättegång, för det är något nån annan gör mot dem och går tyvärr att resonera bort...

En enorm själviskhet som sträcker sig hela vägen till andras gränser, och gärna över dem med.

Nej precis, i grund och botten är problemet inställningen eller övertygelsen om att om man vill ha sex så ska man få ha det. Det går före allt annat.
 
Tyvärr många fullt fungerande personer som aldrig förstår hur fel de har/gör om det inte påverkar dem själva direkt och kraftigt. Inte ens en rättegång, för det är något nån annan gör mot dem och går tyvärr att resonera bort...

En enorm själviskhet som sträcker sig hela vägen till andras gränser, och gärna över dem med.
Ja, och inte ens när det drabbar dem själva genom t ex avstängning som i det här fallet, så förstår de. Det frånsäger sig allt ansvar; det är alltid någon annans fel.
 
Jag tror att en del av problemet grundar sig i (förutom ett huvudlöst, handfallet förbund) den allmänna acceptansen att män ska/får/bör ha yngre kvinnor. Även om det här såklart blir lite av ett extremfall så är det fortfarande samma princip - kvinnan får gärna vara bra mycket yngre och många män skäms inte ett dugg över att aktivt gå ut och söka efter lägre åldersspann heller.
Till och med när jag (som kvinna) förfasat mig över mäns dejtingprofiler där det eftersöks 25 år yngre kvinnor har en del manliga bekanta reagerat helt annorlunda. "Äh, han ser ju pigg ut, klart han vill ha en fräsch fru!", "Han har ju tillräckligt med pengar för att kunna fånga en yngre!", "Han vill ju inte ha ett gammalt ruckel!", etc.
Jag upplever att män i allmänhet är betydligt mer positiva till åldersskillnad (så länge kvinnan är den yngre) än vad mina kvinnliga bekanta är.
 
Helt otroligt att han skyller på att förbundets avtal inte är seriöst utformat när det i själva verket är så att en seriös tränare aldrig skulle få för sig att ligga med sina minderåriga elever.
Ingen människa som inte har något fel i huvudet tycker ju det är ok att ligga med barn. Sjuka män, så håller med.

Har bara lyssnat på del 1 än så länge, men Jesus.

Då jag va 28 va jag fadder på Högskolan, en 19årig kille fattade tycke för mig, jag skrattade åt det, då han kändes som ett barn, jätte snäll, men så ung och omogen, skulle aldrig kunna ha en relation med sådan (eller någonting annat). Så hur en man kan tycka om att ha en relation som 30årig med ett 15årigt barn, det är så vidrigt. Ofattbart.
 
Ingen människa som inte har något fel i huvudet tycker ju det är ok att ligga med barn. Sjuka män, så håller med.

Har bara lyssnat på del 1 än så länge, men Jesus.

Då jag va 28 va jag fadder på Högskolan, en 19årig kille fattade tycke för mig, jag skrattade åt det, då han kändes som ett barn, jätte snäll, men så ung och omogen, skulle aldrig kunna ha en relation med sådan (eller någonting annat). Så hur en man kan tycka om att ha en relation som 30årig med ett 15årigt barn, det är så vidrigt. Ofattbart.
Helt enig.
Och samtidigt, jag ser ofta män i 40-årsåldern lägga ut kontaktannonser och eftersöka kvinnor från 20 år och uppåt. Även om det såklart inte är lika extremt som när en 30-åring har en relation med en 15-åring så tycker jag personligen att det ser så jäkla illa ut på alla plan men det blir ändå inte några ramaskrin - framförallt inte från andra män.
 
Helt enig.
Och samtidigt, jag ser ofta män i 40-årsåldern lägga ut kontaktannonser och eftersöka kvinnor från 20 år och uppåt. Även om det såklart inte är lika extremt som när en 30-åring har en relation med en 15-åring så tycker jag personligen att det ser så jäkla illa ut på alla plan men det blir ändå inte några ramaskrin - framförallt inte från andra män.
Hmmm. Tror allt fler börjar tycka att det är ganska patetiskt. Många kvinnor i yngre generationer är snabba att ställa obekväma frågor som t.ex. "Varför vill inte kvinnorna i din egen ålder ha med dig att göra?" eller "Varför väljer du medvetet partners som är mindre väletablerade än du själv?". Men visst, sen finns (normaliseringen av) hela sugar baby-kulturen också i andra änden av spektrat.
 
Hmmm. Tror allt fler börjar tycka att det är ganska patetiskt. Många kvinnor i yngre generationer är snabba att ställa obekväma frågor som t.ex. "Varför vill inte kvinnorna i din egen ålder ha med dig att göra?" eller "Varför väljer du medvetet partners som är mindre väletablerade än du själv?". Men visst, sen finns (normaliseringen av) hela sugar baby-kulturen också i andra änden av spektrat.
Ja det är lite det jag menar - kvinnorna reagerar medan männen är tysta. Kvinnor i yngre generationer har jag gott hopp om men männen har fasen en bit kvar.
 
Tänk, jag tyckte del I var rätt usel journalistik. Man sade att man bett den och den kommentera, men de hade avböjt, eller så hade man inte fått svar.

Den man som var pratglad i avsnittet fick berätta om hur tufft det var/är att vara man i vita ridbyxor på Falsterbo, när tjejerna sprang benen av sig för honom.

Inte en endaste kritisk fråga ställer "journalisterna", utan de ger bara honom allt utrymme att själv berätta.

Jag måste säga att jag är besviken när reportern inte vågar/ vill stå för ett kritiskt perspektiv.

Varför frågade man inte varför han inte reflekterade över maktbalansen och beroendeställningen?
 
Ja det är lite det jag menar - kvinnorna reagerar medan männen är tysta. Kvinnor i yngre generationer har jag gott hopp om men männen har fasen en bit kvar.
Eller hur. Kommer ihåg tillbaka innan jag träffade min sambo hur jag undanbad mig män över 35 år att kontakta mig då jag inte ville dejta så gamla män, så fruktansvärt många gubb-grisar som då skall försöka läxa upp en vad ens preferenser är- så slemmigt och "tjöt sex". Yuck! Dom kan inte bara lämna kvinnor i frid.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: Sassy
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
873
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
324
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp