Bukefalos 28 år!

Minnen från VM

Sv: Minnen från VM

gulliver2 skrev:
mina minnen...
+ stämmningen,alla vackra hästar, nån som vet något vart Hvinur(?? han som vann T1)finns?? blev helt kär :love: .Alla häst prylar man kunde gå och lukta i och känna och dra...
- köpte kortleken svenska islandshingstar..*hrm*SIF är verkligen en klubb med inbördes beundran...fattades jätte många hingstar,spec en som ja vet tom blev tillfrågad om att ha sin hingst med,den fanns inte ens med,men Lusitano hingstar fanns...va ska vi som har islandsston med Lusitanohingstar till i denna kortlek?? :(
sen vädret på lördagen...hua...
sen en viss hög ledare inom SIF...urdålig,kände mig mycke besviken över dennes uppförande..men men!!allting kan ju inte va perfekt!!
men jag tyckte iaf alla hästar va det!!
och ett stort fång rosor til alla funktionärer tycker jag!! :rofl:


Vill bara säga att kortleken med svenska hingstar inte är något som SIF producerat eller beställt, utan det var en kortlek som ett av marknadsstånden har tagit fram som Breeders club sålde på provision,
så kom inte dragandes med nåt tjafs om klubbar för inbördes beundran. :mad:

//Peter
 
Sv: Minnen från VM

Filippan skrev:
Det var också roligt när Anna Skúlason intervjuades och hon fick frågan varför det var hennes och Brynjas sista tävling tillsammans. "För hon är dräktig.... och det är jag med!" :D :D :)
:

Läste någon annanstans att Anna skojat om att hon "gjort en Baryard" eftersom både hon och Brynja skulle bli mammor nu! Hon verkar verkligen ha humor!

Någon som vet vilken hingst som fått äran? Världsmästaren Mjölnir? (Läste i alla fall att han och Brynja är jättekära!) Utgår ju ifrån att jag vet vilken världsmästare som fått äran i Annas fall... :o
 
Sv: Minnen från VM

Största VM-upplevelse:
När jag såg Silfurtoppur i töltuttagningen. Då grät jag. Förutom att han var så vacker och gick så otroligt fint så verkade han så tillitsfull och lugn. :love:

Värsta upplevelse:
Magnús Skúlason som fegade sig ur passlöp mot Magnus Lindquist för att säkra sin guldmedalj. Trodde han verkligen att han kunde lura tusentals hästmänniskor? Extremt osportsligt. Jag tycker att han borde uteslutas ur landslaget.
Och jag undrar hur det känns att ta emot en medalj man inte har förtjänat. :mad:
 
Sv: Minnen från VM

HrafnKatla skrev:
Hej,
Ang. mina nya vänner;
Vännerna från Sala heter Isabell och Carina. Två systrar som var jättemysiga. Hade tre hästar varav en hette Bessi tror jag. Köpta av/genom Annika Sandsten.

Catarina

Coolt! Dom e snälla ja!
 
Sv: Minnen från VM

Jag kommer minnas:

*Hlynur fra Kjarnholtum I - han verkar väldigt lik min egen häst förutom att han är bättre i samtliga gångarter! Föll totalt för denna femgångsmästare! :love:

* Lädergrimman jag köpte för 350 kr inkl matchande grimskaft och namnsylt med hästens namn! :D

*Grillfesten vi hade utanför Drakbodas tält - jättekul!

* Lära känna "assa" - vi hade jättekul ihop!

* Anna Skulasons kommentar till varför hon och Brynja inte skulle tävla på ett tag "Brynja är dräktig och det är jag med" :banana: Vi hoppas det produceras både passhästar och passryttare där! :D

Så till de negativa minnena:

* Johan och Askur lyckades inte ta stilpass-guldet

* Den totala brist på organisation som hela mästerskapet led av (och i synnerhet avslutningsfesten + showen)

*Magnus och Magnus i 250m - löpet...


Största besvikelsen totalt var dock avelsshowen för ELIT-hingstarna. Fakur och Mökkur visades på bra sätt. Men att Svalurs avkommor inte alls visades är helt oförlåtligt, liksom att endast fyra av Atlis avkommor visades men inte Atli själv! Hrafn från Örvik visades ju oerhört dåligt - nä jag saknade Peter på Hrafns rygg och hans dotter på Atlis eller åtminstone Atli visad i grimma av Göran. Besvikelsen för mig över dessa uteblivna avels-shower var enorm då jag har en valack som e: Svalur och ue:Atli och detta var den programpunkt som jag sett fram emot mest av allt näst efter F1-finalen!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Minnen från VM

Tillägg: En video på Svalur på Jumbotronen (helst riden) hade ju inte suttit fel precis. För alla oss som äger Svalur-avkommor hade det också varit uppskattat med en video på hingsten ifråga vid Breeders corner! Jag tex började rida islandshäst flera år efter Svalurs död och det faktum att jag aldrig kommer få se honom "live" är en stor sorg för mig. :( En sorg som kunde ha lindrats under VM, tyvärr skedde detta aldrig...

Ett positivt minne är dock den otroliga glädje både Mökkur och hans ryttaren Ylva utstrålade - det är en hingst som verkligen älskar publikens applåder och jubel! Jättekul att se! :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Minnen från VM

marijaa skrev:
Vad kommer ni att ta med er från VM? Vilken häst etsade sig fast på näthinnan? Bästa fyndet på marknadsgatan? Roligaste minnet?

Jag kommer definitivt inte glömma T1-finalen i första taget, vilken uppvisning!! Och jättekul att det gick så bra för Alex!! :bow:

Det femåriga stoet som visade upp sig, bland annat på galashowen, (kommer inte ihåg vad hon heter, hon bedömdes nu på VM och reds av en islänning) var läcker!
Den regniga lördagen blir också svår att glömma... :crazy:

Bästa fyndet var en lädergrimma till hästen som just växt ur sin ponnygrimma...

Roligaste var diskot i fredags när min kompis låtsasraggade på en karl, när lyset tändes såg vi att han hade trätofflor på sig.... :D :D

Träskor på disko?! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Minnen från VM

sambaengi skrev:
Träskor på disko?! :rofl: :rofl: :rofl:

Om jag tror rätt så var det en holländare som jag såg på söndagen, men det var inga vanliga träskor utan allt i trä !!
Mina föräldrar hade såna som prydnad när jag var liten när de varit på semester i holland :rofl:
 
Sv: Minnen från VM

Dimmalimm skrev:
Om jag tror rätt så var det en holländare som jag såg på söndagen, men det var inga vanliga träskor utan allt i trä !!
Mina föräldrar hade såna som prydnad när jag var liten när de varit på semester i holland :rofl:

Exakt, det var han. :D :cool: :D :cool:
Vi skämtade lite om att min kompis kanske ändå skulle lägga in en stöt så kunde vi kankse få bo hos honom 2007 :rofl: :rofl:
 
Sv: Minnen från VM

marijaa skrev:
Exakt, det var han. :D :cool: :D :cool:
Vi skämtade lite om att min kompis kanske ändå skulle lägga in en stöt så kunde vi kankse få bo hos honom 2007 :rofl: :rofl:

Ja ! Det skulle hon ju ha gjort, då kanske jag oxå kunde fått bott där ;) Fast han och hans kompisar var nog lite för unga för mig :angel:
 
Sv: Minnen från VM

Det beste: massevis av billig hesteutstyr :love: og Stian og Jarl :love: Var mange andre flotte ekvipasjer også :)

Det dumme: At jeg ble så trøtt at jeg ikke orket noe Buke-treff :cry:
 
Sv: Minnen från VM

Det bästa från VM-
* alla fina hästar :bow:

* att vara omgiven av 20 000 människor med samma intresse :banana:

* gamla vänner jag fick träffa som jag inte sett på sju år :love:

* att min dotter fick vara på sitt andra VM- det första var 1991, då låg hon fortfarande i magen och skulle göra så en månad till :D

* presenten jag köpte till min dotter- berättar inte vad... ;) men det är iaf nåt till hästen...

* den trevliga stämningen :bump:

* och att jag skruvade kranen åt fel håll när jag hade tagit vatten från slangen vid huvudläktaren- och höll slangen riktad rakt mot publiken på väg ut... :o - de som kom bakom fick sig ett gott skratt!!!

See You on VM in Holland 2007!!!!!!!!!!! :)
 
Sv: Minnen från VM

Den apelkastade skimmeln ("nr 5") blev jag helt förälskad i när jag såg dom på träning nån dag innan galan. Det är PRECIS en sån häst jag drömt ihop åt mig själv det senaste året :love:
Vad var det för en goding?
 

Liknande trådar

B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 864
Senast: Båbbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp