Minneskort

vinternoll

Trådstartare
Vad gör hastigheten för skillnad?
Vilket blir bäst att köpa, vanligt eller ett snabbare men också dyrare?

Typ:
"Minneskort med skrivhastighet på 20 MB/sekund och lästhastighet på 20 MB/sekund. Lagringskapacitet 4GB, klass 6."

Sv: Minneskort

beror helt på vad du ska använda det till. om du har en systemkamera vill du ha så snabbt som möjligt, minst 133x.

En test i någon fototidning för några år sedan visade iofs att flaskhalsen ofta är själva kamerans dataflöde, inte kortets. Men när bilderna skall tankas över från kortet till datorn är det förstås trevligt med så bra fart som möjligt! :)
(Där är kortläsarens prestanda förstås också kritisk, de snabbaste läsarna är tio gånger snabbare än de långsammaste.)

jag köpte av misstag ett klass 5 kort, och som jag ångrar det. gud nåde mig om jag försöker ta mer än en bild i sekunden.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 090
Senast: lilsan
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 659
Senast: Rie
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V