Minnesproblem, vad kan man göra

Angua

Trådstartare
Mitt minne är det milt sagt si och så med. Vissa dagar fungerar det, men långt ifrån alltid. Minsta lilla stress eller att jag är trött så är det katastrof. Får motion iofs, eftersom jag glömmer varför jag reste mig ur soffan eller gick ut i köket :cautious: men det är ett problem. Jag är arbetslös sen jag slutade plugga i januari, är minst sagt orolig för vad som ska hända när jag får jobb och det blir lite mer press, särskilt tiden som ny på en arbetsplats. Och jag pratar inte om "så där seg i skallen man kan bli efter semestern och det försvinner när man kommer igång" tankspridd utan det är totalt tomt och blir inte bättre för att jag försöker få fart p mig själv och koncentrera sig är lögn.. Jag som alltid har kunnat bli superfokuserad när jag behövt, nu går det inte..

Vad gör man? Finns det hjälp att få med att träna upp sig igen? Antar någon mer har och har haft de här problemen. Varit många turer hos läkaren pga ledvärk, smärta, trötthet men koncentrationsproblemen och minnet har aldrig nått fram tror jag.. Läkaren har mest försökt remittera mig vidare någonstans och jag har bollats runt ad nauseam.
 
Sv: Minnesproblem, vad kan man göra

Det låter som hjärnöveransträngning. I alla fall blev jag likadan när jag hade galet mycket på jobbet under ett år. Tog något år att komma tillbaka. Vila, vila och vila hjärnan lite till. Skriv lappar och listor på allt du ska komma ihåg, försök avlasta hjärnan så mycket det bara går. Sov ordentligt. Är du hemma är det helt okej att sova på dagen och vända på dygnet och vända tillbaka och vända och vända tillbaka, all sömn är bra sömn. Ät bra mat, skippa skräpmaten, in med grönsaker, frukt och nyttiga proteiner. Prova Beroca. Extra järn och magnesium.
Mina tips, hoppas något kan passa dig! :)
 
Sv: Minnesproblem, vad kan man göra

Lappar, enkelt och bra och inget jag lyckats komma på :) Måste bara komma ihåg att skriva ner vad jag ska komma ihåg då :D

Är supernoga med vad jag stoppar i mig då det gör stor skillnad för värken också, skräpmat kommer in på menyn möjligen kanske en gång om året om jag inte har några alternativ (tycker inte det är gott) och tar tillskott utöver det då jag har lite dåligt hb och för att kroppen trots allt varit stressad så länge att extra vitaminer och mineraler behövs.
Vilar tycker jag att jag gör, men har lite svårt med mellanväxlarna kanske, har jag energi vill jag göra allt jag brukar och så blir det för mycket. Det är svårt det där, inte gjort annat än vilat och sovit 12 timmar per dygn hela vintern, nu är det ju vår och vackert väder, jag vill vara ute ;) Tålamod är inte min starka sida alla gånger..
Promenader och yoga är positivt också. Men jag blir stressad av att ha så dåligt minne, glömmer ju även viktiga saker även om jag har påminnelser i mobilen.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 664
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 552
Övr. Barn Hej! Finns det fler som har barn med ADHD som har svårt att få i sig tillräckligt med mat/energi och inte går upp i vikt? Det tar så...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 019
Senast: Coop
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 556
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp