Mips-hjälm...

Sv: Mips-hjälm...

Två i stallet har den. Verkar skön faktiskt... Lite konstigt at man kan flytta innehållet i den lite...

Den är skön att ha på sig- men jag har inte ridit i den iofs. Säkerheten får man på köpet;)
Är ju inte så dyr ändå...

Har för mig att jag sett ngn tråd om att den inte är bra? Kan vara värt att söka iaf.

när de hjälmarna kom var jag i jakt efter en ny och tyckte de va snygga och verkade jättebra - tills jag provade den, då ändrade jag mig... tyckte passformen var ga dålig, hjälmen slöt sig inte så fast om huvudet och kvalitén sådär, t.ex. lite plastigt läder i hakbandet osv.
men om de är så säkra som de sägs så är de säkert bra om ens huvud passar, men vad jag har hört så var de liiite av en besvikelse. Vår lokala ridsportbutik skickade tillockmed tillbaka sina för de blev besvikna..

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tapeter tapeter tapeter
  • Lekstuga
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka