Miracle Collar?

-Catherine-

Trådstartare
Ngn som har efarenhet av den att dela med sig av? Min pålle får skav av den vanliga remmen och jag har börjat snegla åt MC-remmen istället. Dock är den ju bra dyr så jag vill gärna ha lite reflektioner av den innan jag hostar upp 700 spänn och köper en :)

Sv: Miracle Collar?

vad är det för något och vad gör den?
kollade på bilder på google men fattade noll:crazy:

Jag provade både MC och vanlig på mitt gamla fullblod och hon fick skav av båda sorterna. Hon krubbade mer med än utan så hon fick vara utan.
Med Miracle collar tog det bara någon dag innan den gått igenom skinnet så den fick dom allt ta tillbaka.

Sök gärna här på forumet om krubbitning om du vill ha tips och mer info.

om den är så ra mot skavkänsliga hästar vet jag inte.. men den är väligt effektiv! det är det enda som hjälper på welsh cobben i stallet som krubb-biter.. allt annat skiter han i o snappar endå..

Intressant att höra.
Var skavde den på din häst då? var det spännremmarna eller var det den del som sitter under halsen?
Men din häst krubbet alltså mer när hon hade remmen på?

Effektivt låter mkt bra :)
Hur är passformen tycker du? Har den lika lätt att snurra på sig som en traditionell rem eller sitter den bra?

den snurrar inte alls! enda gången den någonsin varit på av-vägar var när vi satte en av hingstarna bredvid honom som lyckades pilla upp den och dra in dsen i sin egen box :angel:

Den skavde mot ganachen. Hon krubbet mkt trots remmar, bra foder, lungt stall, mkt motion osv...

Så fort något inte var perfekt så krubbade hon extra mkt dvs rem som klämmde, vattnet slut elller vad det nu var som inte passade damen. Det var hennes sätt att protestera, min lilla knäckta häst...

Skulle aldrig sätta på en häst en krubbitarrem. En häst som krubbiter gör det för att lindra sitt obehag om man då hindrar den från att göra det är riktigt hemskt. Så släng krubbitarremmen och försök ändra din hästs omgivning, rutiner, foder etc. Den idioten som uppfann krubbitarremmar måste varit väldigt okunning:devil:

Det här uttalandet var att göra det enkelt för sig och generalisera tycker jag. I vissa fall är det inte så enkelt att skippa remmen, man måste se till den enskilda individen i alla fall av "olater". Det som funkar på en häst kanske inte funkar på en annan...

Iaf, jag har fått tag i en rem nu och vi håller på ett utvärdera den. Stormvind verkar inte vara överförtjust i den tyvärr, just pannremmen verkar irritera honom.

Jag återkommer när vi har testat ett tag, det kan ju vara ovant bara :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka