Miracle Man föddes efter mer än 14 månader

När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.

När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.

Det var en lång väntan. Hoppas fölet klarar sig bra.
Såg ngn på fb kommentera på artikeln att fölet såg ut att ha vattenskalle. Wtf.:confused:

Menar att de ston som går mycket över tiden får föl som har stora likheter med prematurer.
Det är väl för att de är prematurer, på ett vis. Att de går så långt över tiden beror ju i regel på att fölet inte utvecklats som det ska och helt enkelt inte var färdigt för att födas när det ”skulle”.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 190
Senast: Mint
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 676
Senast: Otherside
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 498
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav