Mirakelkräm för akneärr?

Bukefalos 30 år!

Bonita4

Trådstartare
För två månader sedan fick jag ett utbrott av akne på halsen av oklar anledning. Det är i princip utläkt nu och man känner ingenting om man tar på det, men däremot syns fortfarande utslagen som röda prickar/områden på halsen. Finns det någon mirakelkräm som går att använda för att återställa huden och få bort det röda? Har ni några supertips?

För två månader sedan fick jag ett utbrott av akne på halsen av oklar anledning. Det är i princip utläkt nu och man känner ingenting om man tar på det, men däremot syns fortfarande utslagen som röda prickar/områden på halsen. Finns det någon mirakelkräm som går att använda för att återställa huden och få bort det röda? Har ni några supertips?
Cicaplast fungerar toppen till det! Brukar ha på en rejäl dutt innan jag lägger mig.

Det finns också en creme som heter CicaMed Scar som är till för att använda på ärr. Det är många år sedan jag använde den, men jag har för mig att jag tyckte den var bra.

Jag tycker att den här är suverän.

Jag har blivit av med riktigt gamla envisa ärr, och huden är jämn i tonen över hela fejset :D
66185-KojicAcidSolidFace_BodyWash-BottleFreeBeauty-Brightening-hero-1280x1280px.jpg

Finacea som man kan få utskriven av läkare är typ bäst för acneärr och solfläckar, det är i grunden azelaic acid, så man kan hitta det online utan recept med men kanske inte lika starkt.

För att dölja det röda gillar jag Erborian CC red correct. Den faller under "smink" och behandlar inte rödheten. Men jag gillar den skarpt!

Liknande trådar

• Solskydd för ansiktet
  • Avboka besök vårdcentralen?
  • Hur skadligt är AI
  • Jag behöver pepp... LÅÅÅÅÅNGT inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat