Bukefalos 28 år!

Misshandel i grannrummet på hotell, vad hade ni gjort?

jag är inte sämre än att jag kan ändra på mig, jag KOMMER att ingripa nästa gång.

Nedanstående mening tyder på att du inte kommer att ingripa om samma sak händer om några år från nu, när den här upplevelsen, den här tråden fallit i glömska.

Har väl levt skyddat antar jag. Och kanske just därför kunde jag inte tänka rationellt utan reptilhjärnan kickade in.

Och tyvärr verkar det ju som att jag inte är ensam om att inte göra nånting, om man får tro alla vittnesmål här om grannar som tittat åt andra hållet...

Nej, ni är inte ensamma om att titta åt ett annat håll och låtsas som att det regnar. Tyvärr.
 
Sedan allmänt: jag fattar inte varför man i lägen som dessa skulle kontakta receptionen? Polisen är vad som gäller! Att gå via receptionen tar bara längre tid och det är ju inte de som uppmärksammar misshandel. Uppgifterna ska till polisen!

I just läget som TS beskrev där de inte vågar kontakta polisen tycker jag att kontakta receptionen/gå till receptionen är ett utmärkt alternativ eftersom det andra alternativet är att göra ingenting. Sedan spelar det inte så stor roll om man ber receptionen ringa, om man ber att få låna telefonen och ringa eller om man ringer från sin egen mobil "i säkerhet" vid receptionen. Någon skrev också tidigare i tråden att det kan vara bra att receptionen vet vad det handlar om när polisen kommer, men det kan man förstås berätta efter att man ringt polisen.
 
I just läget som TS beskrev där de inte vågar kontakta polisen tycker jag att kontakta receptionen/gå till receptionen är ett utmärkt alternativ eftersom det andra alternativet är att göra ingenting. Sedan spelar det inte så stor roll om man ber receptionen ringa, om man ber att få låna telefonen och ringa eller om man ringer från sin egen mobil "i säkerhet" vid receptionen. Någon skrev också tidigare i tråden att det kan vara bra att receptionen vet vad det handlar om när polisen kommer, men det kan man förstås berätta efter att man ringt polisen.

Fast när man hör en uppenbar misshandel så är det enda rimliga att ringa polisen. Hur många smällar ska hon få extra för att man går omvägen via receptionen?
 
Jag är helt enig med dig, men uppenbarligen så gör inte alla det. TS gjorde det inte och menade bl.a. att det berodde på en rädsla för sin egen trygghet, jag tycker att det är en ganska dålig ursäkt eftersom hen hade kunnat gå till receptionen och ringa därifrån eller be dem ringa. Vilket i jämförelse med att göra ingenting alls är ett ganska rimligt alternativ.
 
Fast när man hör en uppenbar misshandel så är det enda rimliga att ringa polisen. Hur många smällar ska hon få extra för att man går omvägen via receptionen?
Om det finns ett vaktbolag kopplat till hotellet så kanske det blir färre smällar med receptionen inkopplad än om man ska få ut en polis om man nu inte vågar ingripa själv. Vilket jag med största sannolikhet inte vågat.
 
Fast när man hör en uppenbar misshandel så är det enda rimliga att ringa polisen. Hur många smällar ska hon få extra för att man går omvägen via receptionen?

Det jag syftade på med att kontakta receptionen var att de dels skulle veta vad det handlade om när polisen kom så att de snabbt kunde visa polisen till rätt rum och dels om det finns ett vaktbolag som snabbt kan vara på plats och stoppa misshandeln. Självklart hade jag ringt polisen först men det tar ju ett tag innan polisen kommer och under tiden hade jag kontaktat receptionen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp