Bukefalos 28 år!

Missköter hunden..

B

**BORTTAGEN**

Det sa mamma nyss att jag gör :crazy: Jag har den senaste veckan hade en huvudvärk som är dubbelt så jobbig som min vanliga migrän jag får ibland. Jag kan inte sitta vid datorn längre än 10-15 min, inte titta på TV knappt. Inte läsa, inte ha starka lampro tända, men heller ej inte mörkt för då gör det också ont. Pga detta har jag inte sovit dom senaste 6-7 nätterna, men somnat av utmattning någon gång på förmiddagen. Min valp har fått mat, gå ut och lite korta lekstunder.

Detta ser hon som att jag inte tar hand om henne :( Eftersom jag inte sover, så är valpen vaken lite mer på nätterna (Vaknar någon gång då och då) och sover lite mer på dagarna. Men jag tycker inte man kan säga att jag inte sköter henne, eller vad tycker ni? :confused: :crazy:

Hur ska då alla hundägare göra om dom ligger i influensan i 2 veckor, och bara sover eller ligger halvt död på soffan? Ska man inte få ha hund om man riskerar att bli sjuk och inte orkar vara vaken så mycket, eller inte orkar leka/träna/motionera mycket..? :confused:
 
Tycker inte du missköter din hund.. Den får ju komma ut, mat och leka.. Inte går det någon nöd på voffsingen heller...

Det är tållåtet att vara sjuk, även om man har hund.. :)
 
Det är bara bra att vänja valpisarna redan tidigt att "that's life" ;) Nämen jag tror att det är vanligare att folk faktiskt håller på för mycket med sina valpar så att de blir helt hyper och sen kräver massor hela tiden när de blir unghundar. Så så länge valpis inte är missnöjd så låt henne sova och ta det lugnt. Du har väl hört att man växer när man sover?? *hi hi*
 
jag säger som dom andra,
jag tycker inte att du miss sköter din hund,
som redan sagt ovan så får den ju komma ut,leka och mat.
 
Det tycker jag då rakt inte att du gör! Så länge den får mat, gå ut och busa lite (som du sa) så klarar den sig aldeles utmärkt. Det är ju bara bra om den får lära sig att koppla av och att man inte måste göra något hela tiden. Klart man får vara sjuk som hundägare. Man får ta igen det man har "missat" senare helt enkelt.

Din mor skulle nog tycka att vi misskötte vår valp också... Han får mat 4 ggr/dag, gås ut med när det behövs och "tränas" med korta pass ca 3-4 ggr/dag (sitt, ligg, apportering, borstning, kloklippning etc). Busar gör han själv när han är uttråkad och självklart ställer vi upp ibland också. Jag vill att han ska klara av att vi inte kan underhålla honom hela tiden.

/ Digge
 
Äcsh, du vet väl hur mammor är....
De vill ju bara att det ska synas hur stormande glad man är för sin nya hund i tio ár framát i ur och skur, i sjukdom och i hälsa. ;)
Krya pá dig!
*Kram*
 
Haha ja, det är nog alldeles för sant. Dock så har jag hört henne klaga åtskilliga gånger över hur jobbigt det är med hund när det regnar och har sig... :angel:
 
Ja, det tycker jag också. Våran Malle hade riktigt roligt när alla låg sjuka i influensan :crazy: Yes! sa han och åt upp köket, så att vi fick köpa ett helt nytt kök.. :crazy:

Det finns nog inte en endaste människa som är frisk under hundens liv, enligt mig åtminstone ;)
 
Det är ungefär så för mig också.

Hon får mat 3 ggr/dag, går ut med henne efter lek, sömn, mat etc. Fast det händer ju olyckor ändå, men hon är bara 12 veckor :) Vi klipper klorna någon gång i veckan, för att vänja henne. Hon busar med sig själv eller mammas valp när hon blir uttråkad och som träning lär jag henne nya saker eller övar på det hon redan kan :)
 
Jag tycker att din vovve har det alldeles utmärkt!! det är bara att ta nya krafter när du är frisk!!

jag känner igen det där när allts äts upp :D... men min vovve blir hyper om det regnar 3 dagar i streck så han inte kommer ut så mkt (han hatar regn)
Men han är jättesnäll när jag är sjuk!! var med om en liten "ridolycka" som gjorde att ligga, sitta, stå gjorde ont för att inte tala om att gå... men när vi gick den lilla promenaden gick han perfekt... drog inget och pinkade jätteofta och bajsade långt ut i "lillskogen"
 
Be din läkare om Maxalt Rapitab mot migrän!

Suveränt...men dyrt...en ask två tabletter a´70 kr/st...men såå värt det!

Inte att du missköter din älskling! :D
 
Jag håller bara med dom andra.

Vad skulle du gjort annorlunda om du va frisk? Förutom sova på natten :smirk:
 
Varit ute med henne lite mer och tränat lite mer på småsaker.. Men hon är ju bara 12 veckor och BEHÖVER inte direkt någon träning. Hon är dessutom inte av någon bruksras som kräver mycket motion, och mental träning :smirk:
 
Hon är ju en bebis, hon behöver varken motioneras eller tränas något speciellt nu. Sov på du bara. Och krya på dig!
 
Nää, stackaren ligger död här hemma om vi går en lång promenad ju :D Vi brukar ta en "lång" om dagen.. Mest för att upptäcka omgivningarna bara för hennes del.. Resten av utevistielserna är för rastning och lite lek med mammas valp.

Jag tror inte att mamma är någon bra förebild heller i såna fall :devil: Hennes hundar tränas aldrig..
 
Av alla dina inlägg tidigare vet ju vi att du är en riktig djurvän. Inte skulle Du låta Din valp fara illa - det är väl klart att du inte gör :)!!!
 
Tack :)

Jag försöker fortfarande att få henne att inse att man faktiskt inte behöver springa bredvid valpen dygnets alla timmar för att bry sig om den. Hur kommder det se ut när hon väger 70 kg och fortfarande ska klättra på mig liksom..? :crazy: Eller om hon med den 'rösten' sätter igång att kräva uppmärksamhet..
 
Måste bara citera en bit ur "Välkommen Goldenvalp":
"Klappa inte för mycket på valpen, utom när den kommer självmant till dig. Det är svårt att säga till sina valpköpare att de inte ska älska sina valpar för mycket, men det ligger lite i det i alla fall. En valp som får för mycket uppmärksamhet, t ex i form av klappar, behöver inte vara så mån om dig och söka kontakt, eftersom den vet att du änså älskar den över allt annat."

Det kan vara bra att tänka på om man vil få en följsam hund... :idea:

/ Digge
 
Jag ska skriva ut den och visa för henne ;) :angel:

Det är väl ungefär så jag gör egentligen. Fast det är oftast jag som tar initiativ till gos :love: Man lär sig av sina misstag liksom :p Jag lät Mallen gosa med mig precis när han ville eftersom det bara var mig han tydde sig till. Sen hade jag en bebis på 70 cm och 50 kg som bodde i mitt knä ungefär :crazy: :D Så nej, denna gång får bebisen INTE bestämma själv! Visst, kommer hon och sätter sig i knäet om jag är på golvet får hon ju sitta kvar, men när hon piper och gnäller efter uppmärksamhet så får hon ingen alls.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 325
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp