Bukefalos 28 år!

Mitt barn ska ha barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: sluta

varför skiva en massa inlägg "det ordnar sig säkert, ni vinner på lotto i morgon"

Det är väl bättre att ge en realistisk bild av förutsättningarna?

kan man inte säga något sant ska man inte säga något alls

Fast hur kan du ge en realistisk bild av förutsättningarna då du varken känner personerna det gäller eller är speciellt insatt i deras förutsättningar att det ska gå bra? Att förlita sig på statistik eller hur det brukar bli är väl ändå inte ngt facit?

Min mamma är som sagt ett exempel på hur bra det kan gå och det är faktiskt inte så ovanligt som du tycks tro. Om man har det stödet som TS dotter verkar ha så tror jag nog att de ligger bra odds att de blir bra.

Visst kommer det vara svårt och visst kommer alla inblandade få kämpa, men jag tror nog att TS som själv är mamma vet det och känner sin dotter bra nog att på ett bra sätt avgöra om det kommer fungera eller ej. Jag vill se den förstagångs mamman som inte har det lite kämpigt ibland med saker å ting, vare sig man är 17 eller 40 år.

Skulle vara intressant att veta vad som ligger bakom att du är så otroligt bitter runt ämnet och tror att du kan förutse hur ngn du inte känner kommer klara ngt.
 
sämsta möjliga

nu kan man inte välja föräldrar och många andra förutsättningar, men vill man göra det sämsta möjliga av situationen (oavsett utgångspunkt) så ska man göra som sjuttonåringen.

glt
 
lottosvaren?

och alla "detordarssignivinnerpålottosvaren" känner förståss till familjen utan och innan?

glt
 
Sv: lottosvaren?

och alla "detordarssignivinnerpålottosvaren" känner förståss till familjen utan och innan?

glt

Var tycker du att jag skrev det?

Nej jag utgår från att TS vet hur deras situation är och om TS tror att det här kommer gå bra och är redo att hjälpa till så tror jag nog att hon har bäst koll i detta fallet.
 
Sv: lottosvaren?

Normala familjer behöver inte vinna på Lotto för att ha råd med en bebis till.

Den bebisen kommer inte att kosta mera än om TS själv hade fått den som 40-åring.
 
Sv: Mitt barn ska ha barn...

Tack så mycket alla för grattisarna :bow:, råden, egna berättelser :laugh: samt det mindre positiva som kan va bra att veta :p.

Nu tror jag jag ska sluta skriva under detta nick, för det slutar väl att jag svara med det vanliga, som en del har gjort på denna sida:D

Jag kommer att meddela när barnet är fött och kanske tala om vem jag är, det kan hända mycket på vägen. Kanske jag behöver ställa en massa nya frågor, kanske jag skriver under gamla nicket.

Den som lever får se :angel:

Planerat med dottern att vi ska berätta för den övriga familjen i kväll, sen tar vi dagen som den kommer, livsnjutare som vi är med tonårsbarn och mycket tid att ge. :love:
 
Sv: sluta

varför skiva en massa inlägg "det ordnar sig säkert, ni vinner på lotto i morgon"

Det är väl bättre att ge en realistisk bild av förutsättningarna?

kan man inte säga något sant ska man inte säga något alls

Det är ju större chans att vinna på lotto än att ett barn får en hemsk uppväxt. När började kärlek och omtanke kosta pengar och vill man ställa upp så är det förbjudet?

Jag är inte 17 år, jag har jobbat ihop en mkt hög SGI och flyttade hemifrån för 5 år sen, har precis köpt vårt första egna hus och jag frågar ofta mina föräldrar om råd och de har hjälp mig flera gånger de senaste åren. Och med det menar jag inte att de satt in pengar på mitt konto!

Min uppväxt måste vart hemsk, min pappa en vanlig snickare som är egen företagare och min mamma börja jobba när jag var 15 år några timmar i stallet sen mer och med eftersom vi 3 syskon blev äldre. Och jag har faktiskt fått det jag pekat på (förutom en häst) under min uppväxt!
 
Sv: Mitt barn ska ha barn...

Åh. Varför måla fan på väggen!

Tonåringen verkar ju ha alldeles utmärkta föräldrar och allt stöd i världen och beslutet verkar vara diskuterat och genomtänkt ändå. Det kommer säkrt gå skitbra!
 
Sv: Mitt barn ska ha barn...

*kl*

eftersom TS lämnar tråden och jag inte ser så stor andledning att diskutera saken vidare utan TS så låser jag tråden. För de som vill diskutera tonåringarsföräldrars vara eller icke vara råder jag att starta en ny tråd. Invändningar tas emot på pm.

mvh
Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 531
Senast: Milosari
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 863
Senast: Bulldoozer
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 272
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 089
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp