Bukefalos 28 år!

Mitt lilla hjärta!

Wild Rein

Trådstartare
Min lilla tik verkar inte kry...har varit lite låg några dagar och verkar ha ont i magen....idag har vi tid hos vetten....hoppas bara att det inte är något allvarligt....:confused:

Hon är 11 år och jag börjar bli livrädd för ålderskrämpor som leder till det oundvikliga slutet....:cry:
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Min hund har också varit låg nu i några dagar.. Sover väldigt mycket,och är allmänt lugn (brukar vara ett yrväder annars) Äter,dricker,kissar och bajsar normalt,och när husse kommer hem så blir han överlycklig och leker ett litet tag,sen går han och sover igen.

I onsdags kväll så kräktes han,men då hade han kastat sig över maten,och jag hade även varit en sväng till mamma,och jag kan tänka mig att hon stoppad i han en hel del.. Sen var han lös i magen på sista promenaden,men det var bra igen tills morgonen efter..

Han har ingen feber heller,så veterinären har sagt att det bara är att avvakta så länge allt fungerar som det ska....

Min är 5 år gammal,så det kan ju inte bero på åldern i detta fallet....
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Håller tummarna för att det går bra hos veterinären. Min tik är ju "bara" 6,5 år men jag börjar redan oroa mig för att hon blir gammal och dåligt och måste avlivas.
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Ja min har ju liksom blivit tröttare och tröttare men i övrigt helt som vanligt, det får man väl tolka som ålderstecken...hon är ju ändå rätt gammal...så att gärna få ligga i sängen och sova är ju liksom inte fel.

Men jag vet direkt med henne om det är något fel, hon visar det så tydligt. Nu har hon kräkts också...fast det behöver ju inte betyda något...

Vettedags 13.15!!
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Urcha inge roligt med dåliga vovvar! Fick ta bort våran 16 åring i januari men ja hoppas inte din behöver gå den vägen än. *håller tummarna*
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Klar hos vetten....det var en rejält inflammerad analsäck, lite otippat även enligt vetten...:angel:
Hon har inte riktigt betett sig så tycker jag...men nu e det penicillin som gäller ett par veckor!!! Åh så skönt!!!:bump:

Skulle hålla koll på kräkningarna och återkomma rätt snart om det fortsätter...
 
Sv: Mitt lilla hjärta!

Vet flera som säger att hundar dessutom kan få vinterkräksjukan (vet tyvärr inte sanningshalten), men vet. hade tydligen sett samband med kräksjuka hos folk och kräkande hundar. Så det kan ju vara något "enkelt" ibland.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 256
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 312
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp