Mitt sto betäckt med en klapphingst

Sv: Mitt sto betäckt med en klapphingst

Skrev ett långt inlägg som försvann.. suck.. Kort sammanfattning:

Diskussioner med pensionatet både vid hämtningen samt per telefon. De hävdade vid båda tillfällena att de haft hundarna under uppsikt hela tiden, inga tendenser till att vilja para sig förelåg och att de till 100 % kunde garantera att inget hade hänt och därför var de inte villiga att betala för veterinär. Efter några veckors oroande blev det slutligen undersökning hos vet som konstaterade att hon inte var dräktig.

PopcornPlayer: I ditt fall finns flera utsagor och kanske även vittnen. Du har all anledning att undersöka hästen och hävda rätt till ersättning även om det skulle visa sig att stoet inte är dräktigt. Jag tycker att du ska kontakta fodervärden då denne haft ansvaret för din häst när det hände. Nu har jag inte koll på alla omständigheter, t.ex. vem skötte utsläppet av hästarna, hade fv informerat denne om brunst o.s.v. Partsställning kan vara klurigt ibland när man måste dra ärendet till sin spets.. Har fv varit oaktsam så bör denne ersätta dig för uppkommen skada och anser fv att någon annan bär ansvaret så tycker jag att fv får regressa i sin tur.
 
Sv: Mitt sto betäckt med en klapphingst

Tycker det är helt onödigt att ha en tik som läper tillsammans med en hanne... Det är som bäddat för oro hos ägaren! Osnyggt av dom tycker jag!
Hade de så ont om tid att de inte kunde låta dom vara ute under varsina timmar? Då kanske man inte ska ta emot både en löpande tik och en hanne samtidigt, om man inte kan erbjuda olika rasthagar.

TS häst har gått regelbundet med klapphingsten.
FV har alltså själv valt att ha hingsten med TS sto.
 
Sv: Mitt sto betäckt med en klapphingst

Hur har det gått med ultraljudet?
Spännande att höra hur det har gått.
 
Sv: Mitt sto betäckt med en klapphingst

Jag håller tummarna för att det blev ett bra besök för TS!
 
Sv: Mitt sto betäckt med en klapphingst

Det blev ett bra besök :)
Inget i magen. Bakterieprov vid nästa brunst, sedan gör vi ett försök i vår på hingst (som jag valt ;))
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag har läst några trådar tidigare här om de problem som kan uppstå i blandflockar med ston och valacker. Jag har då fått uppfattningen...
Svar
17
· Visningar
2 436
Senast: Linda_A
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 903
Senast: ginnies
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 992
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp