Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ponera att ni betalar i runda slängar 7000 kr per år för ett träningskort,
1. Ni duschar och visar er näck precis som vanligt fast det är både män och kvinnor närvarande.
2. Ni förväntar er att kunna frysa träningskortet under den här perioden eftersom ni anser att ni inte kan/vill nyttja det.
3. Ni stannar hemma under den här perioden men betalar ändå precis som vanligt.
Jisses, det måtte vara ett väldigt exklusivt gym? Jag tränar på sveriges största gym och årskostnaden är 4600:- där för ett vanligt kort. Och jag tränar i otroligt fina lokaler på maskiner(112 enheter), fria vikter (600kvm), cardio (100 enheter) och gruppträningar, med relaxavdelningar och kommande bubbelpooler, restaurang, där det serveras frukost & lunch samt annat kvällstid, samt att man kan handla träningskläder med generösa rabatter.
För det priset, skulle jag kräva att få frysa kortet under renoveringstiden. Jag har inga problem med första alternativet heller egentligen, men nja...så vansinnigt dyrt kort bör kunna erbjuda alternativ.
7000:- om året är väl ett vanligt Satskort![]()
De flesta gym är väldigt restriktiva med att frysa korten, ofta ska det i såna fall krävas icke rehabiliterbar skada med bifogat läkarintyg. Ramlar benen av, brukar man ha armar att träna liksom. Men i detta fallet är det en reducerad service gymmet står för, det är inte samma villkor gymmet erbjuder som när du köpte kortet.
Jag skulle nog slå en signal till lokalblaskan kanske, i kombination med ARN eller i första hand kommunens konsumentvägledare som brukar ha bra tyngd i sitt tyckande gentemot usla affärsidkare.
Du kan faktiskt nyttja korten, du vill däremot inte. Det är stor skillnad.Visst fine, men inte medan jag betalar 1000 spänn i månaden för träningskort vi inte kan nyttja...
Du kan faktiskt nyttja korten, du vill däremot inte. Det är stor skillnad.
Skulle tippa på att det har delvis med att du inte har gett dig. Eller har sambon varit på om detta lika många ggr som du?
Träningskortet kostar 468 kronor i månaden, sen tog dom en "inskrivningavgift" på 900 kr så första året kostar träningskortet 6516 kronor, åren efter det 5616.
Jag funderar på att anmäla dom till ARN men samtidigt vet jag inte riktigt om jag har kraft och ork till det. Samtidigt blir jag så förbannad när jag tänker på det så jag borde väl göra det.
Frågade för övrigt igen om det är så att man får frysa kortet, men inget svar. Innan dess fick jag veta att damerna hade haft sina duschar för "sig själva" större delen av förra veckan, hade dom gått ut med information om det då så hade jag ju kunnat passa på att tränaNu är det istället minst 5 veckor till utan träning..
5616 kr i avgift för att träna, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....
5616 kr i avgift för att träna, Jag undrar då vad det är som gör att de är värda det priset och på vilket sätt de är bättre än t.ex Friskis & Svettis som vill ha 2700 kr för ett årskort och dessutom har 3 anläggningar här i Uppsala.....