• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Coffeaclub
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 736
C

Coffeaclub

Min häst har haft ganska mycket mugg i vinter som jag nu äntligen verkar fått bort det mesta av. :banana: Till saken hör att han verkar nu ha en massa "mjäll" uner pälsen på benen. Jag antar att detta är från muggen. Vet nån säkert vad det är och hur jag får bort det?

Sv: Mjäll?

har ingen aning om vad det är men har använt mig flitigt av Emu-olja vid typ mjällliknande "utslag" som dem du beskriver.Funkar jättebra! EMu-olja är typ karledssalva tror jag som man kan köpa på välsorterade ridsportsbutiker samt granngården;)
Smörj in och se till att det inte blir tort.Det är då de där mjällen kommer.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 578
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 384
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka