Bukefalos 28 år!

Mjölk i juvret....

Säkert vanlig skendräktighet men finns det risk för att hon kan ha blivit (tjuv)parad?
Eftersom du har tagit över hunden och hon är äldre så hade jag nog låtit en veterinär kolla igenom henne för säkerhets skull.
 
10 år är ungefär 2/3 av en dvärgpinschers liv. Så att det är en 80-åring är en ganska kraftig överdrift. Det är en utmaning med tanke på historiken - men ingen 80-åring.

@DianaSuitan - var håller ni hus?

Ja gammal är hon då inte, sen kanske hon inte lever lika länge som en normal pinscher med tanke på vilket liv hon haft.. Hon är oftast väldigt glad över att få komma ut, å älskar å spåra, vilket vi har gjort några gånger nu å kommer att fortsätta göra. Men det är svårt å bryta hennes gamla vanor, jag får dra henne ut så fort de blåser lite, eller regnar. Hon vägrar.. Häromdan när de regnade (mera åt lugnt dugg) gick jag i en timme, hon satte sig inte å kissade en enda gång.. för det va ju blött ute...
Vi befinner oss i lerums kommun. Ute på landet, i skogen ;)
 
Ja gammal är hon då inte, sen kanske hon inte lever lika länge som en normal pinscher med tanke på vilket liv hon haft.. Hon är oftast väldigt glad över att få komma ut, å älskar å spåra, vilket vi har gjort några gånger nu å kommer att fortsätta göra. Men det är svårt å bryta hennes gamla vanor, jag får dra henne ut så fort de blåser lite, eller regnar. Hon vägrar.. Häromdan när de regnade (mera åt lugnt dugg) gick jag i en timme, hon satte sig inte å kissade en enda gång.. för det va ju blött ute...
Vi befinner oss i lerums kommun. Ute på landet, i skogen ;)
Min 10-åring är väldigt tjurig när det gäller regn, eller om hon har täcke på sig. Hanen jag hade tidigare var inte alls likadan. Valpen fixade att kissa ute i regn idag.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 244
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp