Bukefalos 28 år!

Mjölk vid skendräktighet?

Galastop är effektivt och skrivs ut av veterinär, så visst finns det hjälp att få.

Ping @Nirvana .
Jag vet att Galastop finns, men i dagsläget avvaktar jag med det. Hon är inte påverkar av det och enda anledningen till att jag vill att mjölken ska försvinna är att hon har ett ingrepp som behöver göras som jag vill få gjort så jag slipper oroa mig för resultatet, och jag tycker inte det är tillräcklig orsak till att ge henne medicin. 🙂
 
Jag vet att Galastop finns, men i dagsläget avvaktar jag med det. Hon är inte påverkar av det och enda anledningen till att jag vill att mjölken ska försvinna är att hon har ett ingrepp som behöver göras som jag vill få gjort så jag slipper oroa mig för resultatet, och jag tycker inte det är tillräcklig orsak till att ge henne medicin. 🙂
Du har koll på att hon inte stimulerar genom att slicka i sig mjölk?
Då tar det aldrig slut...
 
Vad är det för injektion?
Har bara hört talas om Galastop vilket gör min tik illamående.
Mitt misstag. Jag har behandlat min tik en gång och minns fel, det var galastop hon fick, helt problemfritt. Då får man väga illamåendet mot hur obekväm tiken är med mjölken kan jag tänka. :)
 
Mitt misstag. Jag har behandlat min tik en gång och minns fel, det var galastop hon fick, helt problemfritt. Då får man väga illamåendet mot hur obekväm tiken är med mjölken kan jag tänka. :)
Jo precis, det är inte alltid hon behöver det.
Typiskt för hon har inga problem under löpet direkt och märker inte av skendräktigheten mer än just att hon sätter mjölk.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tills hon själv fattar att det inte finns några valpar som diar.

Inget du eller veterinär kan göra något åt.
Men varför fortsätter du med att hitta på saker? De behöver inte alls tro att det finns valpar och de behöver inte alls bädda och bära leksaker. Min får alltid mjölk men hon varken bäddar eller är deppig. Det går om efter några veckor. Kanske tre?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 465
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Fibusen
·
Avel Ni som använt er av de har det stämt? Använder finally foal o tycker det stämt bra tidigare, men hur snabbt kan de slå över om den är...
Svar
3
· Visningar
462
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp