Bukefalos 28 år!

mjölksyra och slaggprodukter...

K

Krutis

Jag undrade tidigare vad min lilla häst fått för märken i ryggmuskulaturen, nu är jag helt säker på att det är i från travselen. Det var någon som hade en idé om att det kunde vara mjölksyra som i sin tur bildat slaggprodukter i muskeln och att de brutit ner muskulaturen, där av märkena på ryggen.
Kan absolut köpa det resonemanget men kommer det att försvinna eller kommer det alltid att se ut så här nu. Vad kan jag göra själv och/eller finns det något sätt att behandla det isf? Hur ska jag hjälpa min häst bäst nu när jag tydligen ställt till det för honom.
:confused:
 
Ingen verkar kuna hjälpa mig?!? Jag är så skamsen varje gång jag ser min häst. :cry: Snälla om du har varit med om något liknande så kan du väl dela med dig av dina erfarenheter... jag är desperat! :bump:
 
Jag har tyvär ingen aning om vad dwet kan vara som din polle har. Dock vet jag att när en häst får korsförlamning så har förmycket mjölksyra och slaggprodukter samlats i musklerna så de bryts ner. Dock har jag aldrig hört att en häst har fått några märken av detta. Men om det är det (vilket jag tvivlar på) så förebygger man det med regelbunden motion och anpassad foderstat. Dessutom kan man nån gång i veckan låta hästen göra ett "snabb jobb" där dom gör av med slaggprodukterna och mjölksyran.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst behandlades i januari 2020 för en mindre inflammation i SI-leden (det var otydligt om det fanns pålagringar) samt för...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: Linda_A
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 457
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 654
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp