Sv: Mjuk eller hård mellanvägg??
Så här i efterhand hade jag nog valt annorlunda lite, dvs tagit en alu istället för glasfiber (vid höstens vaxning lyckades jag göra två st "rosor" trots att jag var jätteförsiktig
) samt bytt mattan på lämmen mot den valbara i gummi. Jag har haft problem med att det blir hål pga broddar (åf har tagit in släpet och lagat samt lagt på mer massa
....nu är det hål igen. *stön*) samt att massan blir SNORHAL vid lastning i regn!
Utrymmet framtill tyckte jag var trångt och bökigt i början, tills jag kom på att man faktist kan fälla frambommen vid lastning/urlastning.
Det ger genast mer plats!
//Alice
Jag har en christ comet som jag är nöjd med.Yamaha skrev:* Panikbomsystemet?? Hur tycker ni att det fungerar??? Är det inte lite krångligt att behöva ha ett fälgkors med sig jämt?? Tänk om man av någon anledning lagt av det hemma och glömt bort det och sedan inte har något liknande som kan utlösa systemet??? Hinner man inte själv drabbas av panik innan man får ner bommarna??
* Å andra sidan; finns risken att dom fastnar i fram?? Det är ju inte precis gott om plats i fram tack vare krubborna?? Ni som har ett Christ comet(gärna alu) vad gillar ni den lösningen?? Hur upplever ni utrymmet i fram?? Är det trångt att tex stå där och tränsa?? Det är dryga 60 cm i fram, hur rymligt är det i andra transporter??
Så här i efterhand hade jag nog valt annorlunda lite, dvs tagit en alu istället för glasfiber (vid höstens vaxning lyckades jag göra två st "rosor" trots att jag var jätteförsiktig

Utrymmet framtill tyckte jag var trångt och bökigt i början, tills jag kom på att man faktist kan fälla frambommen vid lastning/urlastning.
//Alice