Mjuk ridbana

ahdvgh

Trådstartare
Hej!
För några veckor sedan byggde vi ridbana och på vissa ställen är de ännu för mjukt. Vad kan man göra för att hårdna till det? jag har redan vattnat de ställen som är mjuka och jag sladdare efter varje gång jag rider.

Tack för svar i förhand :p
 
Hej!
För några veckor sedan byggde vi ridbana och på vissa ställen är de ännu för mjukt. Vad kan man göra för att hårdna till det? jag har redan vattnat de ställen som är mjuka och jag sladdare efter varje gång jag rider.

Tack för svar i förhand :p

Om det går och hur man gör beror helt på hur banan är gjord och med vad för material. Så ingen kan svara bättre med den infon vi fått tyvärr. :)
 
Kan ta en tid för underlaget att sätta sig också.

Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att på min ridbana tog det lite tid då jag också hade en del lite för tunga områden.
 
Om det går och hur man gör beror helt på hur banan är gjord och med vad för material. Så ingen kan svara bättre med den infon vi fått tyvärr. :)

Banan är helt likadan som du kanske känner till bloggarna elfstrands hästs ridbana. Alltså botten e natursand som dränering och överst på är det en sorts grus/sand. Minns inte vad det heter... Det finns ungefär 10-15 cm sand utspritt på ridplanen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
326
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp