Mjuk ridbana

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare ahdvgh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 080

ahdvgh

Trådstartare
Hej!
För några veckor sedan byggde vi ridbana och på vissa ställen är de ännu för mjukt. Vad kan man göra för att hårdna till det? jag har redan vattnat de ställen som är mjuka och jag sladdare efter varje gång jag rider.

Tack för svar i förhand :p

Hej!
För några veckor sedan byggde vi ridbana och på vissa ställen är de ännu för mjukt. Vad kan man göra för att hårdna till det? jag har redan vattnat de ställen som är mjuka och jag sladdare efter varje gång jag rider.

Tack för svar i förhand :p

Om det går och hur man gör beror helt på hur banan är gjord och med vad för material. Så ingen kan svara bättre med den infon vi fått tyvärr. :)

Kan ta en tid för underlaget att sätta sig också.

Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att på min ridbana tog det lite tid då jag också hade en del lite för tunga områden.

Om det går och hur man gör beror helt på hur banan är gjord och med vad för material. Så ingen kan svara bättre med den infon vi fått tyvärr. :)

Banan är helt likadan som du kanske känner till bloggarna elfstrands hästs ridbana. Alltså botten e natursand som dränering och överst på är det en sorts grus/sand. Minns inte vad det heter... Det finns ungefär 10-15 cm sand utspritt på ridplanen.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
737
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 066
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur