Mjukaste hoppsadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MoQ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 268
Sv: Mjukaste hoppsadeln

Hur är det med amerigo? Bytte från prestige till en amerigosadel och det var underbart...

Jämfört med Prestige är Amerigo supermjuka, men finns flera andra som är mjukare. Dock är det snålt med utbudet i hopp som passar svängd rygg med mkt manke. Vet inte hur Vega är i mjukhet det är ju deras billighetssadel men väl också den enda som borde passa på ovanstående rygg. DJ är svagt svängd men tar inte mkt manke.

Du kan inte ha en lös gelsits eller något?
Generellt är det nog svårt att hitta en mjuk hoppsadel utan att specialbeställa, tydligen är det inte meningen att man ska sitta ner :p

Provat med gelsits, men den glider bara runt....
Och så kändes den för tunn.

En kompis har köpt prestige roma som passar in på dina krav. Den är extra mjuk i sätet , red i den häromdagen och den var väldigt mjuk och skön i sätet. Mycket fin o prisvärd sadel.

Och jag har bara upplevt tvärtom :cautious: antingen har jag bara suttit i väldigt hårda dressyrsadlar eller så har jag väldigt mjuka hoppsadlar ;)

Tex County som enkelt är den mjukaste hoppsadeln jag har (stabilizer) är som sagt supermjuk men deras dressyrsadlar jag ridit i har varit stenhårda.

Samma sak med Cliff Barnsby hoppsadlarna jättemjuka och dressyrsadlarna betydligt hårdare.

Amerigona är mer snarlika, hyffsat mjuka hoppsadlar DJ mjukare än CC och Alto, dressyrsadlarna ungefär jämförbara med CC och Alto hopp.

CWD och BDG är ungefär jämförbara med amerigo hopp.

Cobran är hoppsadeln mjukare än dressyrsadeln.

Albion är samma oavsett hopp eller dressyr = ingen av dem särskilt mjuk.

Tack alla för förslag!
Ska ta och åka till någon större ridsportbutik och testa!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Sebastian
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Jeps
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 066
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?